Alla inlägg den 19 april 2009

Av Ewa - 19 april 2009 17:59

Idag är det riktigt gott med te.

Nu har Astrid och Elsa bott hos oss i 1 vecka och allt har gått bra. :-)

Elin mår BRA.


Fridens.

Av Ewa - 19 april 2009 17:41

Jag är trött idag. Pär och jag promenerade i någon timme och det är alltid lika skönt att komma ut, men vindarna var kalla även idag och tempot varierade mellan styrfart och sakta mak. Tungt! Pär ville fota "vår" vitsippe-dunge, men den här köldknäppen hade skrämt tillbaka allihop. Det var bara på de väldigt vindskyddade och soliga platserna som den stod kvar och de verkade tveksamma; inte fullt utslagna. När jag lämnade köket igår vid midnatt, så slängde jag en blick på termometern och trodde att jag såg fel: -3 grader!


"Vår" vitsippedunge förra året.



 

Min allergimedicin är effektiv, men den har en biverkan och det är

huvudvärk. Det känns knäppt att ta en sorts medicin (Ipren) mot något som orsakas av en annan medicin. Många säger/tror att man blir trött och dåsig av antihistaminerna, men de mediciner som finns numera är väldigt milda när det gäller det. I stället så är det själva allergin som gör att man blir trött och det är väl inte så konstigt eftersom det är något som kroppen måste bekämpa ungefär som ett virus. Det var väl en av anledningarna till att promenaden kändes tung.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards