Alla inlägg den 10 april 2009

Av Ewa - 10 april 2009 21:40

Promenaden.

Den här långfredagen har gått fort.

Jag har lyckats vänja mig av med att tvunget läsa ut en bok jag har börjat på även om boken inte är bra (vilket slöseri med tid!).


Fridens.


Av Ewa - 10 april 2009 16:47

......varför så många självbiografiska böcker är så dåligt skrivna?


*jag började läsa "När ingen annan ser" av Duncan Fairhurst, men den var inte tillräckligt bra skriven för att jag skulle vilja läsa den till slut.*

Av Ewa - 10 april 2009 16:21

Den här långfredagen har varit ovanlig helt enkelt för att den inte har känts så där smärtsamt lång som den brukar. Ett knep är att sova till efter 10 för det förkortar dagen avsevärt! Klockan hann bli närmare halv 1 innan Pär och jag kom iväg på promenad (det är vid den tiden jag brukar komma hem annars...). "Titta efter tussilago som jag kan fota!" bad Pär. Det gjorde vi. Vi gick och gick i den varma vårsolen. När vi passerade stallet, så kom en tjej utridande och jag säger bara en sak: hästar är S T O R A! Stora och stiliga och hovarnas klappeti-klapp mot asfalten var en härlig omväxling till den vanligare ljuden av bilar. Det var inte mycket folk i rörelse. En del husägare som tvingats ut för att ta hand om spirande växtlighet och för att beskära träd. Tussilagona lyste med sin frånvaro. Jag tror att de blev något skrämda av onsdagens plötsliga kyla och drog sig tillbaka och nu vågar de väl inte riktigt lita på det bedrägliga april-vädret. När vi kom in på sluttampen, så hittade vi dem till slut! De trängdes tillsammans vid en solvarm sten och de sträckte sig mot solen. Inte helt olikt soldyrkande homo sapiens......

Ytterligare en bit framåt fanns det riktigt fina videkissar. Promenaden tog 65 minuter och tempot var inte speciellt högt. Efteråt stretchade jag hela benen och inte bara vaderna. Skönt!

Vår Konsumbutik håller på med en mindre ombyggnation och hyllor och varor flyttas om helt och hållet. Godiset har alltid varit närmast kassorna och vid det här laget, så vet väl alla att det finns en konsument-psykologisk anledning till det? Nu har godishyllorna flyttats lite längre in. I stället står tidningshyllan där och hyllan med diverse "hälsokost" som vitaminbrus-tabletter och Nutrilett & Co. Vilken konsument-psykologi ligger bakom DEN placeringen, tro?


Fridens.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards