Alla inlägg den 9 april 2009

Av Ewa - 9 april 2009 21:16

........varför jag har en blå och öm tånagel?


*jag har inget minne av att ha slagit i tån....*

Av Ewa - 9 april 2009 21:13

Nu är Pärs skjortor strukna.

Buren är städad.

Theralen.


Fridens.


Av Ewa - 9 april 2009 11:06

Elin hade svårt att somna igår och vi satt uppe och såg en halvdålig thriller som jag spelade in samtidigt (jag avbröt inspelningen eftersom filmen inte var tillräckligt bra för att se en gång till). Elin kröp tillbaka i säng halv 1, men jag hade ingen lust att sova, så jag fortsatte att se inspelade filmer. Det var två stycken och ingen av dem var bra. Igår spelade jag in 3 filmer och INGEN var sevärd. Tungt. Det är det som är den absoluta fördelen med en inspelningsbar DVD. Den är som en digitalkamera med ett visst utrymme att spara i och man kan radera eller bränna över på skiva precis som man behagar. Häromdagen dök det upp en blå meddelanderuta som informerade om att nu var det inte så där jättemycket utrymme kvar på hårddisken vilket gjorde att jag raderade upp emot 15 filmer och program som vi inte ville se fler gånger eller spara.

 

När jag satt där mitt i natten med TV:n på låg volym för att inte störa Pär som sov i rummet bredvid och allt annat var tysssssssst, så hörde jag ett susande. Den sortens susande som jag förknippar med sommaren. Susandet av regn som öser ner. När jag tittade ut, så glänste allt vått i skenet av gatlyktorna. Det första riktiga vårregnet som inte har det minsta med snö att göra. Livgivande regn för knoppar och gräs. Idag är det blött, mulet och 7 plusgrader. Redan igår bestämde jag mig för att det här skulle bli en vilodag. Allt promenerande känns i benen och jag vill ha en pyjamasdag. Pyjamas eller ej, så har jag saker att göra. Tyvärr. Burstädning och skjortstrykning. Den ena kuliga saken efter den andra. ;-)  Dagens middag är busenkel: äggröra med prinskorv och några tomater. Liiiiiite påskigt. Pär arbetar bara halv dag idag och när han är påskledig, så ska han laga all mat vilket innebär att jag diskar. Ni ser - kuligheterna bara haglar! Fördelen med att jaaaaaaaaag diskar är att jaaaaaaaaaaag (och Elin) använder disksvamp och då blir det myyyyyyycket renare än när Pär diskar med sin spretiga diskborste. 


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards