Alla inlägg den 6 april 2009

Av Ewa - 6 april 2009 17:50

Årets första våfflor smakade smaskens!

Dagens promenad i strålande solsken.

Pär fixar morgondagens veckohandling själv. :-) (Jag stryker hans skjortor i stället.)


Fridens.

 

Av Ewa - 6 april 2009 16:02

........om tandläkare lever som dom lär när det gäller tandborstning, tandtråd och fluorsköljning?


*om ungefär en månad ska jag dit och blir bannad*

Av Ewa - 6 april 2009 15:33

Jag tycker inte om när det visar sig att ett läkarbesök är onödigt. Jag blir lätt irriterad. Denna är gång är det Elin jag är lätt irriterad på. Hon upplever det som att hon får huvudvärk av vanlig nässpray. Nu när hon har varit bihåle-täppt, så har hon funnit sig i att ta nässpray eftersom varken Sinova eller Ipren har tagit udden av värken. Hon sa att det hjälpte lite mot värken. Igår hade hon inte ont, men vi bestämde att gå till läkaren i alla fall. Hon hade inte ont idag heller och väl hos farbror doktorn, så konstaterades att det inte behövs någon antiobiotika. När hon beskrev symptomen för läkaren, så framgick det att nässprayen hade hjälpt en hel del och att hon inte hade fått huvudvärk av den. "Vad 17 gör vi här då??!" var jag nära att utbrista. Elin försvarar sig med att det hela blev ett missförstånd. "Ett missförstånd" - hur?? Nu är jag lugn och fin igen och irritationen övergick aldrig i ilska. Det är bara det att jag springer hos läkare så mycket för egen del att jag inte har lust att göra det i onödan för någon annans skull. *morr* *fnys*  Det positiva i det hela är väl att det inte kostade något och att jag fick min promenad avklarad; 25 min uppför till vc + 20 min nerför till Konsum + 10 min hem från affären.


Elin har påsklov nu. Påsk. Jag frågade Elin om vi skulle bry oss om påskpynt, men hon tyckte inte det eftersom det bara är några dagar jämfört med julen. Julen firas till minne av Jesu födelse, men den har blivit så kommersialiserad att i alla fall jag inte tänker på religion då. Påsken däremot som firas till minne av korsfästelse och uppståndelse har inte fallit i köphysterins grop. Eftersom jag inte är det minsta lilla yttepytte troende, så känns påsken bara som ännu en ätarhelg när allt är stängt. Nej,tack! Vi är bjudna på påsklunch hos svärföräldrarna på påskafton, men jag sa till Pär innan den förutsedda inbjudan kom, att jag inte vill åka dit. Dels för att jag är trött på att vi alltid träffas för att äta, äta, äta och dels för att svägerskan med familj inte kommer att vara med och det är faktiskt inte lika trevligt då. Elin vill inte heller följa med eftersom kusinerna inte kommer att vara där. Pär blir på dåligt humör. Jag ställer än en gång frågan om jag måste tacka ja till en inbjudan även om den enda anledningen till att tacka nej är att jag inte tycker att det är roligt eller givande? 


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards