Alla inlägg under mars 2009

Av Ewa - 26 mars 2009 15:35

Jag tycker inte om hur den här veckan har utvecklat sig. Ap-jobbig måndag pga Tösen + huvudvärk. En sänkt tisdag med tårar och huvudvärk. Städdag på onsdag och kraschad mage. Idag, torsdag är jag TRÖTT och magen känns opålitlig, så jag har stannat inomhus för att ha nära till toaletten. :-P Inga promenader, ingen träning över huvud taget + att matvanorna som alltid spårar ur när vardagen stökar. Visst kommer jag igen. Det gör jag alltid, men det känns ÄN EN GÅNG som om jag preeeeecis hade fått ordning på tillvaron när något stjälpte allt över ända. Är det det som ÄR livet?


Fridens.

Av Ewa - 25 mars 2009 20:57

Känslan när magvärken släppte.

Det är nystädat!

Jag är inte magsjuk.


Fridens.

Av Ewa - 25 mars 2009 20:40

Jag har städat idag. Gudarna ska veta att det behövdes! Tjocka dammlager och överviktiga dammråttor. Den här gången hade jag lust att städa mycket pga att det var så synligt sunkigt; jag kan inte slappa i soffan när min omgivningen ser ut som den gjorde. När jag hade ställt undan dammsugaren och lagt de balkong-vädrade mattorna på plats igen, så satte jag mig vid datorn för en välbehövlig paus innan dusch och matlagning. Då fick jag ont i magen. Riktigt ont. Det blev en lång stund på wc-tronen som resulterade i kräkningar och att magen lugnade sig något. Sedan lade jag mig i soffan där jag slumrade in efter en stund. Pär köpte med sig kebab till Elin och sig själv. Jag är inte magsjuk eftersom jag har kunnat äta nu på kvällen. Jag är ganska säker på att det är Citodon som är boven i dramat. I måndags kväll och hela gårdagen hade jag spänningshuvudvärk som endast Citodon biter på och det är nog därför som magen kraschade. Citodon är bra, men de är inte värda biverkningarna... Blä.


Fridens.


PS. När jag kom in i köket för en stund sedan, så satt alla 5 marsvin utanför buren vilket händer väldigt sällan. Jag tittade på dem och frågade om de satt där ute för att någon hade släppt sig inne i buren. *fniss* De såg fullständigt oförstående ut. ;-)

Av Ewa - 25 mars 2009 20:37

Mars är en fullsmockad månad med Elin, jag själv, Ester och - på självaste våffeldagen - Lillan & Lotta som fyller år. Grattis på 3-årsdagen!


Fridens.

Av Ewa - 25 mars 2009 10:33

.......att jag hämtade hem min valp. Han hette Åke och var av ungefär samma ras som på bilden. När jag vaknade blev jag glad över att det VAR en dröm. Faktiskt. Det är förmodligen lite för tidigt med tanke på Tösen.....


Fridens.


Åke?

 

Av Ewa - 25 mars 2009 10:31

.....om helgens nedsläckning för vår planet kommer att avslutas med samma hejdundrande fyrverkeri som den förra nedsläckningen?


*så'nt här ställer jag inte upp på*

Av Ewa - 24 mars 2009 22:39

När Tinke blev dålig och tappade matlusten, så åkte vi till veterinären. Hon klarade sig inte.

När Maggan tappade matlusten, så åkte vi till veterinären. Hon klarade sig inte.

När Mysan tappade matlusten,  så åkte vi till veterinären. Hon klarade sig inte.

När Tösen tappade matlusten,  så åkte vi till veterinären. Ni vet ju hur det gick.....

Lotta överlevde en operation av en tumör, men hon mådde egentligen aldrig dåligt och hennes matlust sviktade heller aldrig.  

Vår slutsats är att när ett marsvin tappar matlusten och det INTE beror på tänderna, ja, då är det kört. Vi sköt upp det oundvikliga genom att stödmata, men det hjälpte egentligen inte. Det finns en anledning till att jag blir nervös, så fort någon av grisarna INTE kastar sig över maten eller höet.


Fridens.


Av Ewa - 24 mars 2009 21:57

Vi har fortfarande 5 friska och pratiga marsvin kvar som är en stor tröst.

Elin kom iväg till skolan idag efter 1 hel veckas däckande förkylning (hon är tydligen inte ensam om att vara sjuk) och 1 sorgedag för Tösen.

Te: gott, värmande, törstsläckande, uppiggande & rogivande och jag kan göra en kanna när jag vill.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards