Alla inlägg under mars 2009

Av Ewa - 28 mars 2009 11:40

Jag är trött.

Jag är förkyld.

Jag följer inte med till svärföräldrarna.

Jag har ingen lust.

Jag har ingen ork.

Jag har FAKTISKT ingenting att ha på mig eftersom jag är dödligt leds på mjukisbyxor bara för att jag är så tjock.

Jag har ingen lust att vara den enda tjockisen i sällskapet ÄVEN om jag vet att ingen dömer mig.

Jag har ingen lust att att sitta bredvid medan de diskuterar nästa års Spanien-resa.

Jag vill bara vara ifred efter en överdjävlig vecka.

Jag saknar Tösen.

Jag är så SATANS TRÖTT på mig själv!

Jag vill inte vara med längre.

Av Ewa - 27 mars 2009 20:32

Min blog.

Mina blogvänner.

Jag tror faktiskt att den budget som Pär har knåpat ihop kommer att ge mig/oss bättre koll på mina/våra pengar.


Fridens.

Av Ewa - 27 mars 2009 20:28

.....hur alla morgondagens nedsläckare gör resten av året vad gäller att spara energi?


*Tant Grön uppmärksammade mig på detta och jag fick vatten på min ståhej-och-hyckleri-kvarn*

Av Ewa - 27 mars 2009 17:13

Elin frågade mig varför det var nödvändigt att det ska blåsa så mycket?

Jag svarade att det nog är ett väderomslag på gång och att vi nog har sett den sista snön.

En stund senare snöade det.

När ska jag lära mig att över huvud taget inte uttala mig om vädret vare sig det handlar om att leka meterolog eller att jag önskar mig ett visst väder??


Fridens.

Av Ewa - 27 mars 2009 16:13

Jag vill blogga, men har inget att skriva om, så då blir det en lista som jag snodde hos Nannis.


Lovar du att vara ärlig?  Åff kårs!
Du heter: Ewa.
Beroende av:  Choklad.
Vad tror folk om dig? Jag har ofta fått höra att folk tycker att jag ser sur ut och att jag är svår att komma in på livet.

Stämmer det? Jag är sällan sur, men jag vänder inte ut och in på mig för vem som helst.

Vad får du oftast komplimanger för? Mina teckningar och mitt hår.

Hur imponerar man på dig?  Genom att våga stå för vad man tycker även om man sticker ut.          

Brukar du skratta för dig själv? O ja!

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?  "Ok."
Var bor du?  Rönninge.

Trivs du där? Jag flyttar inte fler gånger om jag säger så.
Sprit, cider, vin eller öl? Cider som jag kan köpa på Coop dvs yttepytte alkohol i.

Brukar du bli för full? Har aldrig varit full.
Låt som när du är ledsen sörjer till?  "Everybody hurts" med R.E.M

Vad har du för mobil operatör? Tele2

Är du allergisk i mot något? Pollen, gräs och hyckleri.

Nästa mål i ditt liv? En varaktig kontinuerlighet i träningen.

Hur svarar du i mobilen? Hallå?

Vem ringde du senast? Veterinären.

Antal timmar sömn inatt? 8 timmar i ett svep och ytterligare dryga 2 timmar till & från.
Sov du ensam? Fram till klockan 6 ungefär sov jag bredvid min gubbe.
Brukar du komma i tid? Alltid!
När mår du bra? Oftast vid något tillfälle varje dag av olika anledningar, men ALLTID när jag tränar.
När blev du fotad senast? Torsdagen den 12 mars.

Hur känner du dig nu? Hängig efter en prövande vecka.
Vanligaste färg på dina kläder?  Svart, vitt, rött, lila.
Vad tycker du om fötter? De håller mig uppe och för mig framåt. Det är kul att lacka tånaglarna, men jag får ofta skavsår.

Vilka saknar du? Tösen, mitt allra första marsvin. Inga fler.
Hade du en bra kväll igår? Njaaa.....
Favorit dryck på morgonen? Te och juice.
Rakar du benen? Det händer.
När brukar du oftast gå och lägga dig? Runt midnatt.

Är du blyg? Inte längre.
Vill du hellre ha mail än brev? Brev = härligt, konkret papper.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Inte kärlek. Möjligen "på samma våglängd från första mötet".
Är du nöjd med ditt liv? Inte för tillfället.
Är du bortskämd?  Inte i det stora hela.
Vad gör du i morgon? Äter lyxig middag hos mina svärföräldrar.

Vad är det värsta du vet? Att vara tvungen att avliva ett husdjur. Hyckleri och dubbelmoral.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Inte mycket.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Jag tror inte på kändisar som förebild. Deras liv är så fjärran från oss vanliga människor.

Vad längtar du till? Att jag ska må så pass bra att jag kan börja träna igen.

Har du bra vänner och äkta vänskap?  Jag är gift med min bästa vän.

Vad använder du för shampoo? Kérastase för känslig hårbotten.
Vad är det finaste du fått?  En "Världens bästa mamma"-nalle från min dotter.
En speciell dag du minns? 31 juli 1990.

Hur gammal är du? 44.
Är du kär? Ja.
Om fem månader? Har jag överlevt ännu en sommar.
Du samlar på? Erfarenheter.
Gröna eller röda äppeln? Röda.
Vem ringer du när du är arg/ledsen? Ingen.
Gillar du golf: Snobbsport.
Vilken tid gick du upp idag? Kvart i elva.
Har du sovit i din egna säng inatt? Jadå.

Har du strumpor på dig nu?  Ja.

Är det okej att gråta? Nödvändigt!
När grät du senast? I tisdags.

Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala skulder, fixa massor i lägenheten och shoppa.
Bär du glasögon eller linser? Glasögon.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?  Definitivt inte.
När går du upp ur sängen en helgmorgon? Runt 9.
Har du piercing? 3 hål i varje öra.
Vill du gifta dig? Jag är redan gift.
Solar du ofta? Undviker solen.
Är du bra på att laga mat? Bättre än jag trodde att jag skulle vara.

Tre saker du vill ha varje dag?  Te, marsvinsgos och film.
Är du flygrädd? Nix.
Roligaste ämnet i skolan? Svenska, engelska och historia.
Tråkigaste ämnet i skolan? Matte, kemi, fysik, biologi.

Badkar eller duschkabin? Badkar, men jag duschar alltid.
Hur vig är du?  Jag är långt ifrån stel.

Tre saker du absolut inte kan göra? Plåga djur, vara otrogen eller vara avsiktligt beräknande i vinningssyfte.

Är du musikalisk? Jag hör skillnad på falskt och rent.
Antal döda krukväxter i hemmet? På övervåningen finns det nog en eller ett par för det är inte jag som ansvarar för vattningen av dem....

Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten eller Pepsi Max.
Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm? Ett visst sug finns...


Bästa känslan? Glädje.

Värsta känslan? Ångest.
Vilken är din favoritglass? Jordgubb.
Favoritpizza? Capricciosa.
Tror du på ett liv efter döden?  Nä.
Har du vunnit en prispokal någon gång? Aldrig.
Tycker du om sushi: Isch!

Vad äter du helst när du ser på film: Choklad och chips.

Bor dina föräldrar tillsammans? Räknas kyrkogården i Jukkasjärvi?
Har du egen trädgård? Gudskelov inte!
Har du tandläkarskräck? Nä.
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kväll.
Vilken ögonfärg har du? Melerade.
Har du någon gång gråtit dig till sömns? Flera gånger.
Vilket är ditt favoritdjur? Marsvin och hund.
Biter du på naglarna? Nä.
Röker du? Absolut inte!
Hur ofta tränar/motionerar du? 4-5 gånger i veckan.
Senaste låt du hörde? En riktigt smörig ballad i filmen "Ghost".


Fridens.

Av Ewa - 27 mars 2009 11:46

En konsult på Pärs arbete ska sluta. Han spelar keyboard i ett reggae-band. Han ska få det här kortet som jag har gjort.




Eftersom svärföräldrarna inte vill ha några egentliga presenter på sin guldbröllopsdag, så kom jag på att jag ju kan göra ett kort till dem för det VET jag att de uppskattar.

 

Fridens.

Av Ewa - 27 mars 2009 11:20

Klockan är tjugo över 11 och jag har varit uppe ur sängen i 30 minuter. Jag kom i säng strax efter midnatt och har sovit hyfsat. Vid ett tillfälle i morse, när jag vaknade till, så hörde jag att vinden susade lite väl mycket där ute och jag tappade lusten för att promenera. Till min stora förvåning, så var dörren till Elins rum stängd. Det brukar den inte vara. Jag öppnade den och såg att även hon trynade bland täcke och kuddar. Efter 3 skoldagar med en hel del prov, så orkade hon inte mer den här veckan. Nu är vi 2 uttråkade snorande tröttisar som hasar runt här idag och HUR ska vi få den här dagen att gå???

 

När jag skulle släppa ut grisarna, så hade klockan blivit så mycket att de intagit förmiddagslursläget och blängde på mig för att jag störde. Förlåt.... 


Den senaste tiden har jag inte skrivit om böcker som jag har läst, så som jag brukar göra och nu minns jag inte längre vilka jag har skrivit eller inte skrivit om, så jag börjar om. Förra året läste jag "Vi måste tala om Kevin" av Lionel Shriver som jag minns att jag tyckte var mycket bra. Nu läser jag "Dagen efter" av samma författare. En härligt tjock bok på drygt 500 sidor, men det funkar inte. Det är den här veckans fel. Boken är inte svår eller dålig på något vis, men just nu har jag stora svårigheter med att koncentrera mig på sammanhängande text; jag fattar inte vad jag läser. Dessutom handlar den om 2 parallella handlingar.....  Jag  ska ställa tillbaka den i min hylla med olästa böcker och försöka en annan gång. I stället försöker jag läsa "Dubbla slag" av Malin Persson Giolito. Den har 372 sidor och verkar inte vara krånglig.

I morgon är vi då bjudna till svärföräldrarnas 50-åriga bröllopsdag vilket innebär att jag kan komma hemifrån och serveras god mat utan större ansträngning än att gå till och från tåget. Det borde jag väl klara?


Fridens.

Av Ewa - 26 mars 2009 20:32

Magen har stabiliserat sig.

Det var extra skönt att duscha i morse - extra unken efter gårdagen....

I morgon ska jag ta sovis och sedan promenera i sakta mak och det ser jag fram emot.


Fridens.


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards