Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

Tristess orsakad av trötthet

Av Ewa - 27 mars 2009 11:20

Klockan är tjugo över 11 och jag har varit uppe ur sängen i 30 minuter. Jag kom i säng strax efter midnatt och har sovit hyfsat. Vid ett tillfälle i morse, när jag vaknade till, så hörde jag att vinden susade lite väl mycket där ute och jag tappade lusten för att promenera. Till min stora förvåning, så var dörren till Elins rum stängd. Det brukar den inte vara. Jag öppnade den och såg att även hon trynade bland täcke och kuddar. Efter 3 skoldagar med en hel del prov, så orkade hon inte mer den här veckan. Nu är vi 2 uttråkade snorande tröttisar som hasar runt här idag och HUR ska vi få den här dagen att gå???

 

När jag skulle släppa ut grisarna, så hade klockan blivit så mycket att de intagit förmiddagslursläget och blängde på mig för att jag störde. Förlåt.... 


Den senaste tiden har jag inte skrivit om böcker som jag har läst, så som jag brukar göra och nu minns jag inte längre vilka jag har skrivit eller inte skrivit om, så jag börjar om. Förra året läste jag "Vi måste tala om Kevin" av Lionel Shriver som jag minns att jag tyckte var mycket bra. Nu läser jag "Dagen efter" av samma författare. En härligt tjock bok på drygt 500 sidor, men det funkar inte. Det är den här veckans fel. Boken är inte svår eller dålig på något vis, men just nu har jag stora svårigheter med att koncentrera mig på sammanhängande text; jag fattar inte vad jag läser. Dessutom handlar den om 2 parallella handlingar.....  Jag  ska ställa tillbaka den i min hylla med olästa böcker och försöka en annan gång. I stället försöker jag läsa "Dubbla slag" av Malin Persson Giolito. Den har 372 sidor och verkar inte vara krånglig.

I morgon är vi då bjudna till svärföräldrarnas 50-åriga bröllopsdag vilket innebär att jag kan komma hemifrån och serveras god mat utan större ansträngning än att gå till och från tåget. Det borde jag väl klara?


Fridens.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards