Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Tuff onsdag

Av Ewa - 25 mars 2009 20:40

Jag har städat idag. Gudarna ska veta att det behövdes! Tjocka dammlager och överviktiga dammråttor. Den här gången hade jag lust att städa mycket pga att det var så synligt sunkigt; jag kan inte slappa i soffan när min omgivningen ser ut som den gjorde. När jag hade ställt undan dammsugaren och lagt de balkong-vädrade mattorna på plats igen, så satte jag mig vid datorn för en välbehövlig paus innan dusch och matlagning. Då fick jag ont i magen. Riktigt ont. Det blev en lång stund på wc-tronen som resulterade i kräkningar och att magen lugnade sig något. Sedan lade jag mig i soffan där jag slumrade in efter en stund. Pär köpte med sig kebab till Elin och sig själv. Jag är inte magsjuk eftersom jag har kunnat äta nu på kvällen. Jag är ganska säker på att det är Citodon som är boven i dramat. I måndags kväll och hela gårdagen hade jag spänningshuvudvärk som endast Citodon biter på och det är nog därför som magen kraschade. Citodon är bra, men de är inte värda biverkningarna... Blä.


Fridens.


PS. När jag kom in i köket för en stund sedan, så satt alla 5 marsvin utanför buren vilket händer väldigt sällan. Jag tittade på dem och frågade om de satt där ute för att någon hade släppt sig inne i buren. *fniss* De såg fullständigt oförstående ut. ;-)

 
 
Marianne

Marianne

25 mars 2009 22:01

Jag måste städa varje dag, för alla våra hundar bor inne hos oss. Ett slitgöra, men att kunna ha alla sina fyrfotingar runt en jämt gör det mödan värt. Jag ser morgonstädningen som mitt dagliga gympapass och skogspromenaderna med hundarna är rena avkopplingen.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards