Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Koncentrationssvårigheter

Av Ewa - 20 mars 2009 10:16

Min hjärtegris är sjuk.

Hon blir bättre, men ändå inte.

Hon har blivit så tunn och hon tappar så mycket päls.

Hur länge ska vi stödmata henne med CC?

Hon tycker om att vara med resten av flocken, hon putsar sig, äter lite ibland och dricker vatten, men hon är inte frisk.

Hon vilar större delen av dagen.

Jag tycker att det här är skitjobbigt!

Jag vill inte att hon ska dö än på samma gång som jag vill att allt ska vara över.

Jag har svårt att koncentrera mig.

Ingenting är roligt så länge det här hänger över mig.

När jag promenerade igår, så hade jag låten "Halo" av Beyoncé. Jag tänkte extra mycket på Tösen då och plötsligt orkade jag inte lyssna färdigt. Då visste jag att jag skulle komma att förknippa just den låten med Tösens sjukdom, så när jag kom hem tog jag bort den från MP3:n. Det var därför promenaden blev så kort - lusten försvann.


Fridens.


PS. Inte kom jag iväg till SATS. Blä!


"Halo" med Beyoncé.

 
 
Marianne

Marianne

20 mars 2009 11:16

Jag har varit ganska upptagen under veckan som gått och missat att Tösen inte mår bra. Jag förstår din oro och känner verkligen med er och jag vet att det är jobbigt med sjuka djur. Vi vill ju behålla dem för evigt . Stödmata eller inte? Gör ditt bästa för Tösen så länge du känner att det är rätt. Du märker när det är dags att släppa taget.
Kramar i massor

http://www.ekoxenskennel.se

 
Hannah

Hannah

20 mars 2009 11:58

Visst är det svårt med sjuka djur men jag har alltid haft den inställningen att djurets lidande går i första hand. Om djuret är sjukt eller döende så måste man ställa sig frågan har jag djuret kvar för att jag tror hon ska bli bra eller har jag henne kvar för min egen skull??
Jag vet att det är svårt när man är fäst vid ett djur men det är ändå du som djurägare som har ansvaret för att djuret inte ska lida och ibland måste man vara hård mot sig själv och ta steget att låta djuret få somna in.
Hoppas du får en bra helg. Jag skickar en styrke kram ........

http://hannah-hjortsberg.bloggagratis.se

 
Gröngöling

Gröngöling

20 mars 2009 15:28

Himla tufft när djuren blir sjuka.
Kramar.

http://grongoling.bloggagratis.se

 
Ingen bild

T med töserna

20 mars 2009 21:52

Hej!Igen.
Plötsligt är jag här varje dag även om jag blir så ledsen av att läsa om Tösen. Älskade unge. Jag skickar styrka till dig.
Den bästa motionen är den som blir av. Döm inte dig själv utan klappa dig själv på axeln. Ha en så bra helg det går.

 
Lissie

Lissie

21 mars 2009 16:51

Det kommer bli bra! Bestäm dig för det så kommer det bli så. Fungerar förvånansvärt bra. Kram!

http://thinline.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards