Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

Till världens ände och hem igen

Av Ewa - 12 mars 2009 17:17

Pär, Tösabiten och jag åkte hemifrån klockan 9 för att ha god tid på oss om det visade sig vara svårt att hitta till Animalen i Trosa. Det var det inte, men om vi INTE hade haft gott om tid, så HADE det varit svårt att hitta..... Alla som arbetar där är så himla mysiga och glada! Tillsammans med veterinären bestämde vi att söva Tösen, så hon kunde undersökas ordentligt. Vi fick hämta henne igen vid 13-tiden och fick då beskedet att det inte var något som helst fel på hennes tänder. Nähä. Hon har ofarliga cystor på äggstockarna (samma som Lotta opererades för förra året), men de är så pass små att inget behöver göras än. Det är hur som helst inte de som påverkar hennes ätande. Veterinären trodde att Tösen har stressad mage/magkatarr och den som har haft det vet att matlusten kan variera. Vi ska ge henne Fibreplex i en vecka för att få bort de illasinnade bakterierna i magen och fortsätta med Critical Care någon dag till. Om hon blir tillräckligt hungrig, så bör hon börja äta själv igen. Tösen var inlindad i en väl använd handduk med Bamse på för att hållas varm och den fick vi faktiskt med oss. Just nu ligger hon i transportburen utan överdelen och med sammanlagt 3 handdukar. Hon är fortfarande inte helt vaken, men det är faktiskt hennes bakdel som verkar vara svårväckt!


Medan Tösen togs om hand på Animalen, så såg vi oss omkring i Trosa som ofta kallas "Världens ände" fast ingen vet varför. En typisk semesterort som är på gränsen till död så här års, men knökfull om sommaren. Det fanns en mängd änder som kvackade, gick omkring eller simmade i Trosa å. Vi såg nog fler änder än människor och det gör inte mig någonting! Vi åt lunch på en kina-thai-restaurang. Pär åt av lunchbuffén och såg till att få valuta för pengarna om man säger så..... Jag beställde wokad kyckling med cashewnötter och det smakade helt ok.


Det är lite antiklimax över den här dagen eftersom veterinärens besked egentligen inte innebar någon lättnad för oss. Jag hade hoppats på att komma hem med en gris som skulle få det stora nöjet att äta upp sig, men i stället måste fortsätta att stödmatas. Jag känner mig lika trött som Tösen verkar vara.


Fridens. 

 
 
margus

margus

13 mars 2009 05:57

Håhå jaja, man får aldrig vara riktigt glad. Men gott så länge man har dem, fast det ÄR tröttsamt med all passning.
Hoppas på bättring.

http://margus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards