Direktlänk till inlägg 11 mars 2009

Stödmatning pågår

Av Ewa - 11 mars 2009 11:56

Marsvinsflockens äldsta gris, Tösen kan inte äta ordentligt. Vi HOPPAS att det inte är något annat problem än tänderna eftersom hon verkar vilja äta och dessutom inte protesterar det minsta när jag matar henne. Det är inte utan att jag tror att jag blev övermodig för de senaste veckorna har jag ofta sagt att Tösen är en förstklassig gris som blir 5 år i juni och som aldrig har varit så sjuk att hon har behövt veterinärvård. "Skräpig, men frisk!" var diagnosen hon fick när vi tog henne och Tinke (som inte finns med oss längre) till Animalen för att vi var osäkra på om de hade ohyra i pälsen. När jag skröt som värst om Tösens hälsa, så satt den lille fule Herr Pessimist på min axel och väste: "Du utmanar ödet och så'nt straffar sig. Moahahahaaa!" Nu stödmatar vi henne alltså. Är det straffet? Vi gör det mycket för säkerhets skull eftersom allt går så fort när det gäller marsvin; om de inte kan äta som vanligt, så tynar de bort fort medan de frisknar till fort när botemedel hittas. Vi ska åka till Animalen med henne i morgon. När jag ringde för att boka tid, så fick jag veta att de numera huserar på sin andra klinik i Trosa pga brandskada. Natten mellan 25:e och 26:e februari var det en stor brand i Weda-området i Södertälje där flera affärer finns bl.a Willy's, men även vår veterinär. Vägbeskrivning saknas. Spännande.


Fridens.


Min hjärtegris....

 
 
Lissie

Lissie

11 mars 2009 14:58

Åh, vad söta! Hoppas det ordnar sig hos veterinären. Det är alltid så jobbigt när djur är sjuka för dom kan ju inte berätta vad det är som är fel.. :)

Tack för dina kommentarer. Nej, mina föräldrar går inte i terapi, även om dom borde. Min syster har sagt att de får komma och träffa hennes psykolog om dom vill men mamma verkar inte vilja alls. Pappa tror jag dock kan tänka sig att gå. De har liksom nog med egna problem, vilket ställer till det en del för oss barn..

Hoppas det blir bättre med er dotter. Det är inte roligt att se, när någon mår dåligt. Man får försöka göra det bästa av det och stötta så mkt som möjligt utan att tappa bort sig själv. Enklare sagt än gjort kanske..

Ta hand om er. Kramar

http://thinline.blogg.se

 
Lena

Lena

11 mars 2009 16:49

Hoppas Tösen kryar på sig snabbt!

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

11 mars 2009 21:34

Krya på dej, Tösabiten.

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards