Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

En djurisk dag

Av Ewa - 5 mars 2009 16:14

Det började med att två rådjur befann sig utanför köksfönstet; en bock med lurviga horn och en hind. De är så fina! :-)  När jag kom till frisören, så hade kunden före mig med sig sin hund, en vit malteser med väldigt ovårdad päls (jag har letat bilder på internet och fick då se hur en malteser SKA se ut...). Hunden låg på dynorna i fönstesmygen och när jag satte mig bredvid, så kröp hon upp i mitt knä! LYCKA!! Själva frisörbesöket var lyckat; klippningen blev bra och vi pratade mycket och jag fick bl.a veta att Rosie fyller år i mars bara några dagar efter mig. "Det är därför som du är så trevlig!" sa jag.


Jag åkte raka vägen hem och gjorde en kanna te. Elin och jag parkerade oss i soffan och såg en av hennes oönskade presentfilmer: "Alvin och gänget". Tre pratande och sjungande jordekorrar. Filmen var inte direkt bra, men den var rolig och de var BEDÅÅÅÅÅÅRANDE! Theodore (kortast och knubbigast och i grön tröja) blev min favorit.


Idag kom "SATS Magasin" med posten och det gick att läsa om förkylning och träning. Det är svårt, tycker jag att bedöma när förkylningen är över, så att det är ofarligt att börja träna. I artikeln där Peter de Flon som är sjukgymnast hos SATS uttalar sig är rekommendationen att ha minst en symptomfri dag innan träningen drar igång på nytt. Det är lätt att följa om man har "riktiga" förkylningar med upptrappning, feber och nedtrappning. Mina förkylningar och otroligt segdragna och alltid feberfria, så jag får alltid gå efter hur jag har det med orken. Enligt herr de Flon, så är lugna promenader godkänt vid förkylning medan styrketräning och konditonspass ska undvikas. Han säger oxå att det inte går att träna bort en förkylning och just det var ingen nyhet. Jag har provat vilket ledde till att jag mådde sämre. Just nu är jag i alla fall inte förkyld och orkar äntligen köra på så mycket som jag vill! :-)


Elin har varit hemma idag. Förmodligen en sorts baksmälla efter 3 intesiva dagar inklusive födelsedagsfirande.


Fridens.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards