Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Ewa - 4 mars 2009 21:40

Elin hade önskat sig och fick "Sex & the city - the movie". Vi såg den drygt 2 timmar långa filmen och den är SÅÅÅÅ mycket bättre än serien någonsin var. Absolut sevärd! Det finns tydligen planer på att göra samma sak med gänget från "Vänner" eftersom SATC-filmen blev en sådan succé. Njaaa.... Jag vet inte vad jag ska tycka om det.


Fridens.

Av Ewa - 4 mars 2009 16:29

Elin har fått en bra födelsedag.

Citodonet hjälpte.

Jag mår riktigt, riktigt bra!


Fridens.

Av Ewa - 4 mars 2009 16:08

Nu när jag börjar bli härligt gammal och synen sämre, så tar jag av mig glasögonen när jag läser. En följd av detta blir att jag inte kan se vad någon klocka är. Vid halv 23 igår tog jag plats i soffan och läste och läste och läste ut "Marley och jag". Sedan började jag direkt med Åsa Larssons senaste "Tills dess din vrede upphört". Toalettbesök och sedan slängde jag en blick på klockan i mikron och den visade 01.40 Hoppsan! Jag hade både lust och ork att läsa mer, men jag vill inte vända på dygnet, så jag kröp i säng.


Elin fyller 16 år idag. Hipp, hipp, hurra för världens bästa snorpa! :-) Hon ville ha en present till frukosten och hon ville oxå att jag kom upp. Jag gick upp för jag kunde inte ligga kvar i sängen pga att jag fortfarande hade ont i axeln/nacken/skulderbladet (det är värre när jag ligger ned). Hon fick en svart t-shirt med ett tryck föreställande hela gänget i "Twilight" och DET blev en bra start på dagen!


Faktum är att Elin har varit i skolan hela dagen för första gången sedan någon gång i oktober! Eftersom hon fyller år, så får hon välja mat samt vara befriad från alla sysslor. Hon har valt kyckling i en sås av jordnötssmör, kokosmjölk och grädde med couscous till (ett LKHF-recept). Efter det blir det presenter och sedan godis.


När Pär och Elin hade åkt iväg i morse, så bytte jag marsvinens handdukar och startade den första tvättmaskinen. Medan jag åt frukost såg jag en finsk komedi som heter "8 dagar till premiär"  - överraskande bra! Jag tog 2 Citodon mot värken och de hjälpte. Det var vid 9-tiden och jag har inte behövt fler värktabletter efter dem. En rask promenad på 75 minuter som avslutades med stödhandling på Konsum följt av semmel- och tomatbröds-inköp från Vårt Konditori. När jag hade duschat och utfodrat grisarna, så gjorde jag en kanna te till tomatbröd med ost och paprika och damp ned i soffan. En makalös känsla av välbehag infann sig!


Jag har städat buren och dammsugit hela nedervåningen och snart ska jag börja med middagen. Det har varit en riktig kalasdag och jag njuter i fulla drag!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards