Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Ewa - 2 mars 2009 15:10

Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN är jag och min familj på väg upp ur mörkret!!!!

Ett skönt träningspass.

Jag ska klippa håret redan på torsdag.


Fridens.

Av Ewa - 2 mars 2009 14:50

Pär kom iväg till arbetet (han hade ont i magen i går kväll).

Elin kom iväg till skolan och var dessutom kvar en lektion efter lunch.

Jag kom iväg till SATS och körde 60 minuter styrketräning och 2x6 otrooooligt tråkiga minuter på cykel, men hjärtat fick arbeta. Sedan stretchade jag ordentligt. Ljuvlig känsla infann sig! :-)


En blog-vän undrade om jag inte kan hitta ett SATS som ligger närmare för att underlätta processen, men det närmaste SATS ligger i Älvsjö och dit tar det nästan 25 minuter med tåg och det är bara 2 stationer till, så är jag på Centralen. Dessutom är jag funtad på så vis att jag undviker förändringar; jag har tränat på mitt gym i snart 4 år, jag känner igen och hälsar på dem som tränar på samma tider, jag känner igen personalen och vet hur gymmet är upplagt. Om jag skulle åka till ett annat SATS, så skulle jag inte vara tillräckligt avslappnad för att kunna koncentrera mig och därmed skulle träningen bli mindre effektiv. Jag KAN träna på vilket SATS jag vill, men jag har inte utnyttjat den möjligheten. Än.


Igår när jag torkade håret efter långduschen, så uppstod en hårkris. Håret bara hängde eller spretade. Så pass långt att mitt självfall och mina virvlar hindrar det från att ligga som jag vill, men ändå inte så långt att jag egentligen kan göra något med det. Blä! Jag ångrade djupt att jag flyttat fram frisörtiden till den 25 mars - inte kunde jag stå ut så länge!! Jag fick ett infall och sms:ade Rosie och fick ett svar att hon skulle ringa mig när hon hade mer koll på veckans lediga tider. Hon ringde när jag satt på tåget hem från träningen och kunde ge mig en tid på torsdag fm. KANON! Jag sa till henne att jag knappt hade lagt på luren efter att ha lämnat återbud förrän håret satte igång att växa, så att jag kunde se det.


"Garp och hans värld" är inte längre någon favorit och den får åka upp till de överfulla hyllorna på övervåningen. I stället läser jag "Marley och jag" av John Grogan. Herr Grogan tänkte inte igenom sitt hundköp tillräckligt..... Mycket bra OCH rolig! :-)


Fridens.

Av Ewa - 2 mars 2009 14:48

......om djur kan känna om en människa tycker om djur eller inte?


* om de kan det, så borde jag vara rena magneten! *

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards