Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Ewa - 21 februari 2009 15:48

Jag får vara ensam i några dagar.

Städningen är avklarad utan fusk.

Tulpanerna jag köpte igår är väldigt fina.


Fridens.

Av Ewa - 21 februari 2009 15:19

Klockan 7 väcktes jag av Elins förprogrammerade stereo som drog igång Muse på ganska hög volym..... Upp och stänga av och sen tillbaka till sängen. Upp igen vid 8 när min egen klocka väckte mig. Utfodra grisarna och så frukost till mig själv. Efter det har jag tillbringat dagen med städning. Dammlagren var synliga på alla flata ytor och dammråttorna var stora och legio. Under sängen pågick ett kolonibygge som jag avbröt. Det är SÅÅÅÅ rent och fräscht nu och eftersom jag är ensam, så håller det sig nystädat i flera dagar. Ensam renhet. Ren ensamhet. Jag gillar ordlekar!

Dammråtta?


Melodifestivaldag igen och eftersom bl.a Mikael Rickfors är med (herr Rickfors i Melodifestivalen??!!), så ska jag titta. Jag har alltid gillat MR, ända sedan början av 80-talet, även om jag inte har följt hans karriär aktivt. Han fyller 61 i år!! En cool farbror. ;-)


Igår blev jag sittande framför tv:n och såg en skräckfilm på Canal+ som heter "28 veckor senare". Jag har sett en snutt av föregångaren "28 dagar senare" och minns den som blodig och äcklig och det är ju precis det som är problemet med skräckfilmer av idag. De är mer äckliga än skrämmande. Igår såg jag alltså uppföljaren som handlar om eftermälena av det våldsvirus som drabbade England i första filmen. Naturligtvis bröt viruset ut igen annars hade de väl inte gjort ännu en film och det var fruktansvärt våldsamt och blodigt, fruktansvärt smittsamt och det var FAKTISKT läskigt. Det fullständigt övergivna och folktomma London hade en obehaglig stämning; öde men ändå hotfull. Filmen slutar på ett sätt som antyder en tredje del. Direkt efter den filmen kom "Arn - tempelriddaren" som jag har svårt att förstå varför någon tycker att den är bra. Båååring!


När jag steg upp i morse var det 9 minusgrader. Brrrr! Ju senare på dagen det blev desto mer steg temperaturen för att stanna på 1 plusgrad när solen värmde som mest. Nu är solen på väg ned igen och temperaturen med den; -3 och sjunkande.


Fridens.


PS. Idag satte jag upp nalletavlorna. Det är bara en månad sedan jag köpte dem.... ;-)

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards