Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Ewa - 18 februari 2009 14:39

Jag kom ur sängen klockan 9 för jag kunde inte sova mer. Så enkelt var det.

Strax efter 10 kom jag iväg på en promenad. Då var det -5, några moln och bitvis ruskigt kalla vindar. Stackars ansiktet som var helt oskyddat! Tempot var bra utom där isen gjorde att jag var tvungen att sakta ned för att slippa stå på öronen. Jag fick inspiration till "Dagens fundring" medan jag var ute och halkade.... Det bidde 65 minuter.


Medan jag snörde på mig mina MBT-kängor och såg till att foten var på plats ordentligt, så tändes ett liljeholmens som var så stort att det nästan lyste upp den dunkla hallen. Plötsligt förstod jag mig på MBT-sulan! Visserligen har jag läst mig till att det är ett försök att kopiera massaiernas gångteknik, men nu FÖRSTOD jag plötsligt. När man går barfota i sand, så är man tvungen att hela tiden hålla balansen och ta tag med foten för att skjuta ifrån. Foten sjunker ned i sanden och för att inte tappa balansen blir man tvungen att korrigera fotens ställning och det gör att alla möjliga muskler, hela vägen upp till nedre ryggen, aktiveras för att göra det hela lättare. Det är därför som, i alla fall jag, automatiskt lägger tyngden på yttre delen av fotsulan.  HA!


Elin har varit i skolan idag igen och stämningen här hemma är annorlunda - lättare och trevligare. Vi blir på bra humör alla 3 de dagar Elin orkar med skolan för det är ju den vanliga lunken som vi strävar efter. Alla ni som har barn som går till skolan dag efter dag efter dag efter dag utan problem ska vara tacksamma för det för det är så det ska vara, men det är inte självklart på något vis.


Vid halv 5 ska Pär och jag åka till Coop för att fylla förråden. Just nu är kylen så tom att jag blir ledsen när jag öppnar den. :-(  "Det är tur att vi har pengar att fylla på" sa jag till Elin. "Det är inte alla som har det." Elin vet om min iver att uppskatta småsaker och frågade om jag "....tänker bli SÅ'N???". Hon menar antagligen att jag riskerar att bli en SÅ'N som hela tiden säger att det finns de som har det värre. Jag tänker inte så, alla problem är relativa, men när det gäller att kunna fylla kylen och skafferiet, så kan det kännas lyxigt i stället för att gnälla om att vi är fattiga därför att vi inte har råd att resa, så ofta som hon skulle vilja. Vi är INTE fattiga.


Fridens.


Av Ewa - 18 februari 2009 11:44

......varför jag, som skattebetalare, ska finna mig i att vara hänvisad till trottoarer och gångvägar som är täckta av tjock, knölig is med enstaka gruskorn?


*jag går i vägbanan om jag vill!*

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards