Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Ewa - 14 februari 2009 22:26

Enligt DN:s sida, så gick herr Zelmerlöv vidare till finalen. Tänk att jag fick som jag ville fast jag inte röstade eller ens tittade!


Fridens.

Av Ewa - 14 februari 2009 16:09

Ögonblicket med alla hundarna på torget.

Promenaden.

Min ork verkar vara på väg tillbaka.


Fridens.

Av Ewa - 14 februari 2009 15:38

I natt har jag sovit GOTT i minst 9 timmar. Till frukost fick jag för mig att jag ville ha rostat bröd till teet. När jag hade brett jordgubbsmarmelad på den rostade skivan och tagit den första tuggan, så kom jag på varför jag så sällan äter just detta till frukost: det är för sött! Jag vet att det går att ha annat pålägg, men idag var det marmeladen som stod framme. Jag har aldrig varit och kommer förmodligen aldrig att bli en frukostmänniska, så därför är det ytterst få saker jag kan tänka mig att bryta fastan med. Youghurt, juice, te. Det var nog allt. Inte marmelad, inte varm choklad, definitivt inte varm, lagad mat som gröt eller stekt ägg med bacon. Bröd undviker jag enligt LKHF (utom på lördagarna, men det visade sig vara mindre lyckat....).


Pär och jag gick en rask promenad på 65 minuter och det var så himla skönt! 4-5 minusgrader vilket visade sig vara lurigt kallt för jag kom på att jag hade haft handskarna på HELA tiden trots att jackärmarna räcker ned till fingertopparna. Annars brukar jag ta av handskarna när jag har fått upp värmen och börjat svettas.


Vi behövde stödhandla på Konsum och när vi kom ut därifrån såg jag en tjej på en av bänkarna på torget och hon hade SJU HUNDAR!!! Allt omkring mig försvann och jag drrrrooooogs dit som kompassnålen mot norr. Jag frågade faktiskt om jag fick hälsa. "Ja visst!" svarade hon. "De blir så glada då, men de hoppar" varnade hon. "Det gör inget!" svarade jag och stegade fram, föll på knä och blev helt omringad av 5 Huskies, en liten oidentifierad tufsig vovve och så en distingnerad och värdig Schnauzer som, enligt tjejen inte var hennes utan väntade på sin matte.  De var över allt! Jag hade tassar uppe på axlarna och fick till och med en puss. "Nu blev din jacka smutsig!" sa tjejen ursäktande. "Det GÖÖÖÖR inget!" Jag kliade så många jag kom åt och det var ett ögonblick i himlen för mig - ren och skär lycka! Jag är såååå sugen på att skaffa en egen liten och bärbar vovve. Går det att ha hund tillsammans med lösa marsvin???


Jag kommer inte att titta på kvällens deltävling i "Melodifestivalen". Det finns bara EN artist med som jag tycker om, Måns Zelmerlöv och förhoppningsvis går han vidare och jag får se honom i finalen i stället. Det blir en film med familjen i stället och det lutar åt första delen av "Sagan om ringen" (den enda som är bra).


Nu har jag fått min beställning från Aromboden! Smultronte, te med äpple, kardemummamkaffe till Pär, delikatesskorpor med ädelost, Mrs Bridges chocolate chip cookies och en tvål med syréndoft. Syrén är en av mina absoluta favoritdofter, men vet ni hur svårt det är att hitta tvål med den doften? Skandalöst svårt!


Fridens.

Av Ewa - 14 februari 2009 15:31

Så här tycker jag om denna kommersiella dag: om kärleksyttringar och bevis på uppskattning inte kan komma naturligt på årets övriga 364 dagar, så ska de inte komma alls för de är de oäkta och tillgjorda. Det finns födelsedagar, årsdagar, jul mm då man kan visa extra uppskattning. Känns det inte naturligt, så får det vara!


Fridens.


PS. Sverige är dessutom ett av de länder med allra flest ensamhushåll vilket visar att tvåsamheten inte är det enda eller rätta sättet att leva.

Av Ewa - 14 februari 2009 15:29

....hur någon enda människa kan vara så dum i huvudet att man börjar att röka med tanke på all information som finns om skadeverkningarna????


*är rökare icke läskunniga, tro?*

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards