Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

Jag kan säga nej

Av Ewa - 10 februari 2009 21:18

Det ringde i telefonen och jag svarade. Mannen presenterade sig och sa att han ringde från ett av Sveriges största undersökningsföretag.

"Åååkääj...." svarade jag dröjande.

"Jag har några frågor här som tar mellan 4 och 6 minuter om du har tid att svara på dem?"

"Nä" svarade jag "Jag har varken tid eller lust." (Jag HADE tid egentligen, men inte till så'nt.)

"Det gäller ett utskick som ni har fått i brevlådan den senaste tiden, så jag kan kanske återkomma?"

"Nä, gör inte det." svarade jag. Vi sa hej då och avbröt samtalet.


Jag KAN säga nej och det känns bra!


Fridens.


 
 
Tina

Tina

10 februari 2009 21:37

hej det var bra gjort av dig.
Ibland kan man ha så svårt att säga nej till folk men man måste och telefon försäljare brukar ju bara trycka på.
Kram

http://snygg.bloggagratis.se

 
Nini

Nini

11 februari 2009 09:38

BRA gjort!
Senast vi hade en som ville skicka kalsonger sade jag att min man inte använder sånt *S*
"Men det kan ju vara bra att ha hemma då" sade den snabbfattade försäljaren. ;-)

http://nini.bloggagratis.se

 
Ingen bild

catrin

11 februari 2009 11:47

ja det kan va klurigt, bra å öva på sådana där man varken ser eller känner..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards