Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Ewa - 10 februari 2009 21:31

Elin har klarat av 2 skoldagar.

Det gick bra för Elin på matte-provet.

Idag fick jag tillfälle att skratta så att tårarna rann.


Fridens.


Det var kapten Jack Sparrows flykt från kannibalerna som fick mig att skratta så att tårarna rann.

Av Ewa - 10 februari 2009 21:26

Jag är på väg att komma igång med träningen, men kosten.... Uj, uj, uj... Jag har ingen LUST, ingen ORK, ingen MOTIVATION och heller ingen förmåga att bara BESTÄMMA mig för att få ordning på matvanorna. Jag går inte upp i vikt, men jag går inte ned heller. Jag VET att jag både trivs och mår bra av att strama till alltihop och nu måste jag hitta tillbaka till den där Positiva Må-Bra-Känslan. Därför ska jag göra en klassiker dvs "Jag börjar på måndag!".


Fridens.

Av Ewa - 10 februari 2009 21:18

Det ringde i telefonen och jag svarade. Mannen presenterade sig och sa att han ringde från ett av Sveriges största undersökningsföretag.

"Åååkääj...." svarade jag dröjande.

"Jag har några frågor här som tar mellan 4 och 6 minuter om du har tid att svara på dem?"

"Nä" svarade jag "Jag har varken tid eller lust." (Jag HADE tid egentligen, men inte till så'nt.)

"Det gäller ett utskick som ni har fått i brevlådan den senaste tiden, så jag kan kanske återkomma?"

"Nä, gör inte det." svarade jag. Vi sa hej då och avbröt samtalet.


Jag KAN säga nej och det känns bra!


Fridens.


Av Ewa - 10 februari 2009 10:19

Jag trodde att jag var den enda som inte fick till det där med länkar i ett inlägg, men det finns fler - gud ske lov! ;-) Om det finns någon som skäms allt för mycket för att fråga hur man gör, så kommer här en instruktion:


1. Markera ordet som du vill göra om till en klick-bar länk.

2. Klicka sedan på den "hela" länken uppe i verktygsfältet.

3. Det öppnas ett nytt fönster.

4. I det övre fältet "Länkens URL" skriver du hela, långa web-adressen; från "http" och framåt.

5. I nästa fält kan du välja om länken ska öppnas i ett nytt fönster eller ej.

6. I fältet med "Titel" kan du välja texten som syns när muspekaren sveper över länken. Ex: det markerade ordet är "böcker" och muspekaren visar "Pocket Shop".

7. Det sista fältet med stilmallar har i alla fall jag aldrig behövt använda.

8. När du sedan stänger fönstret, så ska det markerade ordet vara understruket dvs länkat.


Lycka till!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards