Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Ewa - 8 februari 2009 15:35

Då var det söndag igen. Hej vad veckorna går! Dimman har lättat och jag gick en promenad på 70 minuter i ett rrrrrrriktigt bra tempo även i backarna. Det var så skönt och med hjälp av några bra gång-låtar, så fick jag en ordentlig endorfinkick! Jag gick ensam idag och jag sa till Pär att jag ville gå själv eftersom jag inte hade lust att prata. Jag känner mig sönderpratad! Efter möten med Rektor & Co, BUP-damen, BUP-läkaren och efter att ha upprepat allt för släkten och så Pär och jag som aldrig verkar prata om något annat, så känner jag mig just SÖNDERPRATAD. Jag längtar efter en biblioteksmiljö där man inte får prata.


Idag lagar Pär maten, Elin diskar och Pär städar buren och jag gör ingenting! Jag ska bädda vår dubbelsäng, men det är allt. Min vilodag - lyxigt. :-)


I morgon ska jag styrketräna igen - ålrajt!! 


Fridens. 

Av Ewa - 8 februari 2009 15:24

"När var du lycklig senast?" Den frågan ställs ofta i filmer och romaner. Elin och jag såg en film idag (igen) där frågan ställdes och då försökte jag komma på när jag själv var lycklig senast. Det var enkelt. För ett par timmar sedan när jag promenerade och endorfinerna slog till. Ren lycka och välmående! Lycka är relativt, men jag är övertygad om att lycka har med tacksamhet att göra och därför är den sk. tacksamhets-listan fiffig. Ju längre jag håller på att skriva den desto mer får jag hitta saker att vara tacksam för. Ju fler saker jag hittar att vara tacksam för desto lyckligare blir jag. Lycka = tacksamhet.



Endorfinkicken som jag fick på promenaden.

Rena lakan i sängen och ren pyjamas på kroppen.

Långduschen som jag ska ta om en stund.


Fridens.


Av Ewa - 8 februari 2009 10:44

Kommer ni ihåg träningsväskan som jag köpte för flera månader sedan? Röd, stor och snygg. Eftersom jag inte har varit till SATS en enda gång sedan dess, så står den fortfarande oanvänd. Packad, men oanvänd. Jag köpte den bl.a för att det var knepigt att gå i MBT-kängor med en ryggsäck på ryggen. Nu har jag gått in MBT-kängorna ordentligt och den nya träningsväskan känns ohanterligt stor. I morgon är det dax för en nypremiär på SATS och jag drar mig för att behöva släpa på den röda, stora och snygga väskan för tänk vad behändigt det ändå är med ryggsäck...... Mitt överaktiva samvete tycker inte att jag kan låta bli att använda väskan. Den var dessutom ganska dyr. Mitt logiska jag säger att "Nu får du skärpa dig!". Det är viktigare att jag kommer iväg till styrketräningen än vilken väska jag lägger träningkläderna i och den röda, stora och snygga väskan kommer säkert till användning en annan gång. Varför ska jag bygga egna, fåniga hinder utöver de mentala som jag redan har? Resultat: det blir SATS i morgon (längtar!) och jag kommer att ha en ryggsäck med mig. Nu har jag satt Mitt Löjliga Jag på plats! :-)


Fridens.

Av Ewa - 8 februari 2009 10:38

Vi tittade på bidragen igår, men inte omröstningen. Jag gillade, verkligen gillade, endast 2 låtar och det var just de 2 låtarna som gick vidare! Mitt tyckande brukar vara tvärtemot de röstandes tyckande, så innan röstningen sa jag till Elin att Alcazar och Emilia åker ut eftersom det är de jag gillar. Så blev det inte. Kors i taket! Programledaren var pinsam, men hennes version av den sk. snabbreprisen då hon i stället visade sina ombyten var faktiskt fyndig. ;-)


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards