Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Ewa - 7 februari 2009 16:25

Tack för gensvaret på mitt självutlämnande inlägg om gymnasietiden! Jag blir varm i hjärteroten och får lust att skriva mer. :-)

Av Ewa - 7 februari 2009 16:23

Theralen-dropparna.

Det rensade skåpet.

Den dagen har varit något bättre än gårdagen.....


Fridens.

Av Ewa - 7 februari 2009 16:00

Det blev 8 droppar igår och jag har sovit tungt och gott. Jag hade ingen större lust att kliva ur sängen eftersom jag inte hade en susning om hur jag skulle få dagen att gå. Lite frukost och gos med marsvinen. Pär fick med sig Elin ut på en promenad i dimman, den TJOCKA dimman. "Du vet att jag älskar dig, eller hur?" frågade Elin. "Utifall att vi inte hittar hem igen menar jag...." Hon rolig. De kom hem igen. Medan de var ute och irrade, så gjorde jag något som jag har längtat efter: jag rensade garderoben med lakan. Den senaste tiden har det faktiskt varit så att man har fått påslakan i huv'et när man har öppnat skåpdörrarna. Vi slänger en del medan annat går till Pärs moster som väver mattor och alltid behöver bomullstyger. Det blev väldigt fint och prydligt i skåpet och dörrarna går att stänga. Att rensa är bland det härligaste jag vet - en befriande och renande känsla! :-)  Medan jag hade allt framme på sängen, så passade jag på att byta till tunna och ljusa gardiner i sovrummet. Jag rengjorde några bord och lade ut dukar. Man måste inte städa hela lägenheten för att det ska kännas fräschare. Lunch och skräckfilm. "Dead silence" som jag spelade in i natt och det är samma gäng som har gjort "Saw"-filmerna. Den var kuslig och den hade inte ett megasuperblodigt slut heller. Jag har aldrig tyckt om buktalardockor och jag tycker ännu mindre om de nu..... Mooahahahahaaaa!


När Elin och jag skulle se skräckisen, så frågade Pär om vi inte kunde se något trevligt tillsammans i stället (han är vääääldigt lättskrämd) och vi sa att då kan vi se "Melodifestivalen" i kväll. Jag måste erkänna att det lockar lika mycket som att se en sportsändning från en boxningsmatch. Förra året såg jag ingenting, INGENTING, av den svenska uttagningen utan bara den internationella finalen. Jag minns att Pär och Elin satt i vardagsrummet och var skoningslösa i sin kritik.


Middaxtips: lägg nachos på en ungssäker tallrik. Strö över taco-färs och riven ost. Gratinera tills osten har smält. Lägg på strimlad sallad, taco-sås och gräddfil. Nachos de luxe. Det ska vi äta idag.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards