Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

Bortsett från läkarbesök och gnäll

Av Ewa - 6 februari 2009 20:17

I natt var det en så'n där usel natt igen. Svårt att somna och vaknade flera gånger (trots en otroligt behaglig dröm) förmodligen för att jag visste att klockan skulle ringa redan halv 8. När den faktiskt ringde, så dängde jag till den, så att den åkte i golvet, batteriluckan lossnade och batteriet åkte ur, men den tystnade i alla fall och jag vaknade. :-P  Upp och in i duschen. Skaka liv i Elin. Släppa ut marsvinen efter puss & gos och ge dem hö. Påminna Elin om att vakna. Klä på mig. In till Elin igen. Åt lite frukost medan jag hojtade på Elin med jämna mellanrum tills hon faktiskt kom upp ur sängen. Det blötsnöade ganska mycket och promenaden från Stlje C till BUP var mindre mysig. Modden packades ihop under skosulorna och gjorde att jag gled omkring onödigt mycket. Pär hämtade oss efter läkarbesöket och vi åkte till ett apotek och hämtade Elins medicin. 36 kr för 30 tabletter Sertralin - en positiv överraskning eftersom vi väntade oss många sköna hundralappar på den prislappen. Efter det har vi varit hemma. Elin har mått bra. Pär har varit smågrinig och jag har undvikit honom. Middagen bestod av uppvärmd kycklinggryta med couscous, men då hade jag ont i magen och mådde lätt illa, så jag satt för mig själv i vardagsrummet. Pär tog emot besök av den målare som föreningen har anlitat. Elin och jag tittade på "Reaper" på Kanal 5 och nu sitter jag här. Senare ska jag läsa och sedan SOVA (jag har ökat på Theralendosen igen just idag). Jag undrar hur jag ska få helgen att gå?


Fridens.


PS. Idag kom en ny kokbok enligt LKHF som är skriven av dr Dahlqvist och Airam. Då är det bara att hitta motivationen och lusten igen. Lättare sagt än gjort.....

 
 
Naom

Naom

6 februari 2009 21:20

Skicka lite inspiration till mig och du hittar din. Är inne på att börja äta enligt den metoden men saknar som sagt inspiration
Kram N

http://n-a-o-m.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards