Alla inlägg den 24 januari 2009

Av Ewa - 24 januari 2009 21:43


Accepterar du att jag är den jag är,

så slipper du bli upprörd när du upptäcker

att jag inte är den du tycker att jag borde vara

och besparar dig alla de besvikelser

som beror på dina egna orealisktiska förväntningar.




De här självklara visdomsorden hittade jag hos Naom. Det är ju så att det är det enkla och självklara som oftasta är svårast att formulera eller att genomföra.


Fridens.





Av Ewa - 24 januari 2009 21:27

Den här har jag fått av Malin. Eftersom den här utmärkelsen tillhör kategorin "Gullig", så finns det EN blog som jag vill ge den till och det är till Malte och Snoken. Puss på er! Bloggar som skrivs av husdjur är vanligtvis oerhört fåniga, men Maltes och Snokens blog är GULLIG och himla go OCH har mängder av mysiga foton på taxbröderna. Jag gillar den benhårt! :-)


Fridens.


PS. Egentligen ska jag ge den till 5 andra bloggar som jag gillar, men jag bryter mot reglerna den här gången.

Av Ewa - 24 januari 2009 21:07

Fillifjonk-muggen är GOD att dricka ur.

Det räckte med Ipren mot värken i tummen.

Jag slipper diska ett bra tag.


Fridens.



Av Ewa - 24 januari 2009 21:05

.....varför jag har träningsvärk i nedre magmusklerna?


*vad 17 höll jag på med när jag var nedsövd??*

Av Ewa - 24 januari 2009 21:00

Igår kröp jag i säng redan vid 21. Så trött att ögona gick i kors. Jag sov gott hela natten ända till 8. När jag såg vad klockan var, så tänkte jag: ”Vid den här tiden igår, så låg jag i sjukhussängen och väntade på op, men nu är det avklarat. Haha!” Tummen är helt fri från bedövning nu. Jag har litet ont, men Ipren fixar det. Däremot är tummen hyperkänslig för stötar. Stötar gör ONT, nästan skrik-ont. Jag måste även hålla den i högläge för annars dunkar den av smärta.

 

Efter frukosten åkte vi till Skärholmen. Jag köpte en hel del på Apoteket (Elin gick efter mig med en varukorg och jag slängde i den ena förpackningen efter den andra. Min alldeles egna lilla slav.) En lördagsöppen frisörsalong hade mitt dyra special-schampo. På Gallerix köpte jag en operations-present till mig och min tumme i form av två små affischer föreställande mamma björn med unge + en silverfärgad ram till varje. De ska hänga ovanför mitt bord. Den tavlan som hänger där nu har hängt där så pass länge att jag inte längre ser den, så att säga. Elin köpte skor och kläder. Pär letade upp ett fik där han satt och läste i stället för att följa med oss. Eftersom Cervera inte längre finns i Skärholmen, så fortsatte vi till Kungens kurva i jakt på den andra delen av svågerns present. Där fanns även en andra operations-present till mig och min tumme: frukostskål och mugg med fru Fillifjonk. Jag höll på att stå på örona pga isgatan utanför affären och då slog det mig att det kan vara en affärsidé. En isgata utanför porslinsaffärer som gör att kunderna står på örona och slår sönder sina inköp och därför måste gå in igen för att köpa mer. :-)


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards