Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Ewa - 17 januari 2009 19:28

Glace au four fascinerar mig av två anledningar. Dels för att jag hann bli 43 bast innan jag provade på den och dels för att marängen hindrar glassen att smälta. Äggvitor  och sockerkaka står emot 275 gradig ugnsvärme och glassen är fortfarande kall! Waow..... Gott var det oxå!


Fridens.

Av Ewa - 17 januari 2009 16:59

Pärs fina kreditkort, så här dagarna innan pengarna kommer.

Kost och träning känns roligt igen.

Mina många extra lurar som jag har liggande nu när de till bokmaskinen har börjat glappa.


Fridens.




Av Ewa - 17 januari 2009 16:58

.....varför vissa har så svårt att släcka lampan när de lämnar ett rum där det var släckt från början?


*jag nämner inga namn...*

Av Ewa - 17 januari 2009 16:52

När jag vaknade efter min sofflur igår, så hade jag den här i huvudet och sämre låtar finns! Olivia Newton-John tillsammans med ELO framför Xanadu. Själva filmen är urfånig.

Av Ewa - 17 januari 2009 16:32

Upp och in i duschen strax efter 9 och sedan frukost. Efter det tog Pär och jag vår osannolikt lortiga bil till returstationen, systemet, apoteket, Konsum och sist Vårt Konditori där säsongens första semlor inhandlades. Jag har börjat tycka om semlor, men det är ENDAST Konditoriets semlor som duger till en finsmakare som jag! Ätes med hetvägg. :-)


Det har förhandlats idag. Pär och hans skjortor. Den enda och då menar jag ENDA anledningen till att han inte stryker de själv är att han tycker det är tråkigt. Det är ynkligt! Han fjäskar genom att påstå att han tycker att jag är bättre på att stryka. Fnys! Dagens förhandling resulterade i att jag strök 5 skjortor och han tar hand om middaxdisken och eftersom han lagar "stormiddag" (stek med potatisgratäng och glace au four efteråt), så blir det STOR-disk. Jag tycker att jag kom lindrigt undan. Moaahahaha!


Nannis tipsade mig om Fitness Magazines januarinummer för tips om hur jag kan utveckla styrketräningen. Tack! Jag köpte den idag och det finns en hel del att läsa bl.a hur det fungerar att träna utan kolhydrater. I tidningen fanns en annons om en bok "Stora boken om styrketräning" som man kan köpa genom tidningen för 365 kr. Som prenumerant betalar man 250 kr, men jag köpte den från AdLibris för 218 kr utan frakt! Fram till operationen ska jag styra in mig själv på 100% LKHF och så får väl träningen läggas till när jag vet vilken sorts bandage jag kommer att få. Jag känner mig peppad att lägga upp ett nytt träningsprogram och komma igång en gång för alla och jag tillhör faktiskt inte dessa nyårslöftestränarna som brukar krokna ju närmare våffeldagen vi kommer. ;-)


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards