Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Ewa - 15 januari 2009 18:40

Ester och Ellen aka Lilltrollet respektive Sudden


Lotta och Lillan aka Lotten-Totten respektive Lillis-Prillis.


Tösen och Humlan aka Tösabiten/Hjärtegrisen respektive Mumlan.


Fridens.

Av Ewa - 15 januari 2009 16:13

Nu har vi vårt maximala antal av grisar, så då var det dax att föreviga dem på bilder. En gruppbild och 3 parbilder (parbilderna kommer). Det var Elin och jag mot grisarna vilket innebar ett numerärt underläge. Det var kämpigt. Det tog 40 minuter. Det var MYSIGT! Vi lade skinnet Ludde från IKEA på golvet och placerade ut grisarna. De hade egna åsikter om var de ville bli placerade t.ex under Elins säng eller med rumpan mot kameran. Jag höll reda på flocken och Elin låg på mage och fotograferade.


Här är våra 6 älskade fyrbeningar!

Humlan visade sig trivas allra bäst i kläm mellan två stora damer, men hon syns ändå. Vi lyckades inte lista ut vad det var Lillan kikade efter, men hon satt ju stilla. ;-) Hur 17 lyckas Sophie fota sina Lunea-småttingar som ibland är så många som 4-5 stycken och som har så mycket spring i benen???


Fridens.

Av Ewa - 15 januari 2009 15:52

Jag har varit smart nog att börja styrketräna - det är såå skönt och kul!

Det blev en promenad idag oxå.

Jag är inne i en läsperiod igen.


Fridens.

Av Ewa - 15 januari 2009 15:44

Det har visat sig vara pinsamt svårt att ta sig över den enorma styrketränings-tröskeln. Jag VILL komma igång igen och jag BEHÖVER komma igång igen, men int' går de'! Egentligen är det ju bara att göra det och sluta fundera så himla mycket. Jag fick en idé om att boka ett enstaka besök med en av de personliga tränarena för att sätta ihop ett bättre träningsprogram. Nytt är alltid kul. Jag ringde SATS idag, men de enda tiderna som de har är från 17 och framåt. Isch, vad det känns motigt! Jag vet heller inte om mitt medlemskap tillåter mig att träna vid den tiden eftersom jag har låg avgift tack vare att jag väljer att träna på fm:a då det är lite folk. Har någon tips om hur jag själv kan göra om min träning? Finns det någon bra tidning eller web-sida?Det ska vara ren styrketräning och inte med fria vikter eftersom jag avskyr att stå framför speglar. Sedan har jag ju den kommande tum-operationen oxå då jag inte vet hur stort bandaget blir. Är det någon idé att börja för att sedan vara tvungen till ett nytt uppehåll?


Fridens.

Av Ewa - 15 januari 2009 11:44

Sol och minusgrader gör att jag lockades ut på en promenad. Jag hade tänkt mig en extra lång, men den rätta orken fanns inte. Inte ens den absolut bästa gång-låten*  fick igång mig ordentligt. Jag frös och var trött. Det blev 45 minuter i alla fall i väldigt varierande tempo. Jag måste - för min egen skull -  sluta med denna allt-eller-inget-inställningen till träning! "Promenera i minst 3 timmar eller ligga kvar i soffan." Idag blev det 45 minuter vilket är bättre än ingenting, eller hur Ewa? JAA - jättebra! Vi pratade en del om detta allt-eller-inget med BUP-damen i tisdags. Elin behöver lära sig att även om hon klarar av endast en förmiddag av en hel skolvecka, så är det BRA och det är absolut bättre än att hon inte går alls. Man kan säga att Elin fick det i läxa, men även jag fast det gäller något heeelt annat.


Den 14 december köpte jag två amaryllisar för 39 kr styck. De växte och blommade och blommade ut. Den som stått i köksfönstret slängde jag, men den som stått i vardagsrummets dunkel hade inte blommat färdigt och flyttades till köket. Då upptäckte jag att en ny stängel med blomknopp var på väg upp ur löken! Efter ytterligare några dagar kan jag se att ÄNNU en blomknopp är på väg. Det är sprutt kvar i blomlöken! :-)


När jag promenerade passerade jag ett pumpstationsbygge där de hade en rejäl brasa. Härligt! När jag hade gått förbi, så förde vinden med sig doften av brasa + vinterkall luft. Aaaah, en av mina favoritdofter! En av mina favorit-SMAKER på chips är "Salt and vinegar". Elin och Pär rynkar på näsan. Nu har Estrella ÄNTLIGEN börjat sälja smaken igen och jag får ha hela påsen för mig själv. Ålrajt!


Nu läser jag  "Och var hör du hemma?" av Anne Tyler. Mycket bra!


Humlan har bott hos oss i nästan två veckor och hon har redan fått ett smeknamn som har att göra med att hon ofta pratar för sig själv när hon är ute och spankulerar: Mumlan. :-)


Nu ska Elin och jag äta risgrynsgröt och dricka te och se "En långvarig förlovning".


Fridens.











* ordet gång-låt kommer väl från den fiolgnissliga folkmusiken? En låt med bra takt att gå till. Svamlar jag?

Av Ewa - 15 januari 2009 11:37

Böckerna av Stephenie Myers har blivit otroligt populära (jag tycker att de är väldigt bra - skiljer sig från mängden) och den första filmen, "Twilight" kom upp på biograferna före jullovet. Elin har läst böckerna. Hon har sett filmen 2 gånger. Hon är såld! Vi kan sitta och prata om de mest skilda ämnen, men förr eller senare pratar HON om Edward, Edward, Edward.... Det finns naturligtvis filmmusik och där förvånar jag mig själv genom att få ståpäls av en låt som jag i vanliga fall inte skulle ha gillat (för mycket elgitarr). Lyssna och särskilt på refrängen. "Supermassive black hole" med Muse.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards