Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Ewa - 14 januari 2009 16:40

Det blev en kort promenad (15 + 20 minuter).

Elin går i en BRA skola.

Våra marsvin. Igen. Alltid.


Fridens.

Av Ewa - 14 januari 2009 16:29

Vaknade halv 8 av att jag behövde gå på toaletten.

När det var avklarat lade jag mig i sängen och läste.

I stället för frukost tog jag en drickyoughurt tillsammans med medicinerna och satt i soffan och läste ut "Pepparkakshuset".

Klockan 9 satte jag mobiltelefonlarmet på 10 och slumrade bland kuddar och filtar.

Vid halv 1 åt Elin och jag lunch och såg "Tillsammans är man mindre ensam" - en väldigt mysig film (boken är ännu bättre)!

Dusch med ansiktsmask, kroppsskrubb och inpackning.

Blog-dax.

Halv 16 ringde Pär och sa att Elins mentor hade samlat ihop material, så att hon kan fortsätta hänga med och att vi kunde hämta det på stört.

Vi klädde på oss och gick till skolan.

Nu bloggar jag igen och sedan ska jag fixa middag.


Vad ska jag läsa nu då?


Fridens.


Av Ewa - 14 januari 2009 15:31

....varför tystnad upplevs som så pressande?


*människor är kanske rädda för vad som rör sig inuti andras huvuden*

Av Ewa - 14 januari 2009 15:16

När jag duschade, så slog hjärnan in på Minnenas Spår och fram kom en kortvarig pojkvän och en av mina systrar. Två personer som inte har med varandra att göra, men som var otrevliga på samma sätt.


Pojkvännen fanns i mitt liv under en period då jag var desperat leds på att vara ensam, men ändå inte vågade öppna upp eller slappna av vilket tog sig uttryck i att jag var svårpratad. Vid tillfället som dök upp i minnet, så satt vi på Vetekatten och fikade. Samtalet flöt INTE. När vi sedan åkte hem, var och en till sitt, så avslöjade han att han medvetet hade tigit för att få mig att börja prata. Då blev jag sårad och arg. Nu tycker jag att han betedde sig okänsligt - idiot!


Midsommarhelgen 1989 (tror jag) blev jag inbjuden att tillbringa tillsammans med en av mina äldre systrar. Om jag inte hade känt mig så ensam, så hade jag inte åkt dit eftersom jag hade och HAR svårt för henne och ännu svårare för hennes man. Vid ett tillfälle den helgen, så pratade hon i telefon med vår mamma och jag urskiljde följande: "Det är trevligt att hon är här, men hon säger inte så mycket...". Hon gjorde ihärdiga försök att få mig att prova på alkohol (så här efteråt tror jag att hon trodde att det skulle lossa min tungas band). Till min stora förvåning kom hennes man till min undsättning och tog mitt nekande i försvar. Den helgen upplevde jag åter igen att hon, precis som pojkvännen, erkände att hon medvetet hade tigit i hopp om att få mig att prata. OM hon hade lyckats få mig att vilja prata, så tvivlar jag på att jag fått mer än en start-syl i vädret eftersom hon helst av allt pratar om sig själv. Idiot!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards