Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Ewa - 7 januari 2009 18:49

BUP i Södertälje.

Elin mår bättre efter BUP-mötet.

Det blev en promenad på 20 minuter; större delen i svagt uppåtlut.


Fridens.

Av Ewa - 7 januari 2009 18:27

Elins sista dag på jullovet och klockan 13 rasade allt för henne och hon kröp ned under täcket. Vi hade tid hos BUP-damen och behövde gå hemifrån strax före 15. Jag gick in och frågade rakt på sak om hon hade tänkt att samarbeta eller att krångla. Hon skulle följa med. En liten stund senare gick jag in igen och meddelade att om jag inte hörde att hon var uppe ur sängen senast kvart i 15, så skulle jag vara tvungen att ringa Pär så att han kunde hämta oss med bilen + att han förmodligen skulle vara på ett dj-a humör. Kvart i 15 höll hon på att klä sig. Vi gick ned till tåget, åkte till Södertälje Central och promenerade sedan till BUP (20 minuter) och hela tiden teg hon. Jag ställde någon enstaka fråga, men försökte inte att småprata. Jag har sällan behov av att prata. Jag kan tiga jag med. Det är väldigt vilsamt emellanåt. Pär kunde inte vara med på veckans möte mycket beroende på att det var hans första arbetsdag efter alla dessa helgdagar. Vi bestämde att träffas igen nästa vecka och tills dess går Elin halva dagar. Just i morgon är hennes första lektion idrott och BUP-damen tyckte att det var rimligt att hon var med även om hon inte deltar. Jag ska fixa ett intyg. Det är första gången som jag inte upplever det som odelat positivt att ledigheterna är över för det känns som om Kampen tas upp igen och jag blir trött innan den ens har börjat....



Jag orkade inte läsa färdigt "Jane Eyre". Det var ca 100 sidor kvar av dryga 600 sidor och jag visste ju faktiskt hur den slutade. Nu läser jag "Priset på vatten i Finistère" av Bodil Malmsten. Tänk att bryta upp så fullständigt att man säljer allt man äger och har och flyttar till ett annat land! Det är nog någonting som ska göras utan allt för många funderingar för då blir det inte av.


Igår låg temperaturen strax under noll och det snöade lite. Idag är det -10 igen och eftersom det är stjärnklart och vindstilla, så blir det svinkallt i natt. Skönt att kura inomhus då med tända ljus, te, filt och kuddar.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards