Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Ewa - 4 januari 2009 17:06

Den tillfälliga ensamheten.

Jag har städat.

"Karins lasagne" från Familjen Dafgård - smaskens!


Fridens.

Av Ewa - 4 januari 2009 16:41

Temperaturen sjunker nu när kvällen kommer och närmar sig -13. Jag minns inte när det var så pass kallt senast. Egentligen för kallt för att vädra med öppna fönster, men när jag tog in mattorna som legat på balkongen medan jag städade, så fick jag in kall luft i alla rum. Brrrr! Jag känner mig väldigt tillfreds med att ha städat färdigt. Det doftar rent och golven är skräp-fria. Hallen var, i vanlig ordning, ett enda kaos och tog längst tid att få ordning på. Efter 2 timmar, när endast vardagsrummet var kvar att städa, så tog jag en matpaus med äggröra och några prinskorvar och TE - den här dagen är som gjord för att sitta och sörpla te och det blir ännu godare efter ett gott dagsverke!


Jag är, som jag tidigare skrev, ensam i ungefär ett dygn till. Det är ljuvligt!

Elin och Pär har åkt ut till Singö där svågerns föräldrar har ett lantställe. Svågern med familj är oxå där. Det är förmodligen ännu kallare där. Nu har vi haft det här fantastiska frost-vädret i en vecka och jag stortrivs! Jag har kommit på att jag mycket hellre har tjockt med frost än snö eftersom snö alltid smälter ned till        överdj-a isgator.


Det är lugnt i marsvinslägret. Tösen har rosslat i ett dygn nu, men eftersom hon mår prima i övrigt och till och med orkar hålla Humlan i schack, så känner jag mig inte särskilt orolig. I morgon ska de få komma ut, så att Humlan kan presenteras för resten av flocken.


Fridens.


Av Ewa - 4 januari 2009 10:59

Det finns 2 sorters väder som är extra lämpade för inomhusstädning och det är hällregn i kombination med starka vindar eller så pass kallt att allt bara står stilla utomhus (vi har -10 idag och strrrrrrålande sol).


Nu ska jag städa!

Av Ewa - 4 januari 2009 10:55

Jag fick den här av Frump alldeles nyssens.

Hon tycker om MIN blog! *rodnar*

"Dessa utsedda bloggar är osedvanligt charmerande och söta, inte upptagna av utmärkelser och själviskhet.

Syftet är att sprida vänskap. Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar, ju mer utmärkelsen sprider sig.

Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!!


Det är meningen att jag nu ska ge samma utmärkelse till 8 andra bloggare, men jag kan inte välja ut bara 8 stycken, så alla i min länklista får den här av mig för det är ju därför jag läser era bloggar!

Av Ewa - 4 januari 2009 10:51

Jag får vara ensam i mer än ett dygn!

Jiihaa!!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards