Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Ewa - 2 januari 2009 16:39

Pocket-boken: billig = många.

Det var varken vinterkräksjuka eller magsjuka.

Från igår: Elin diskade medan jag vilade, så den omskrivna jättedisken blev mer än halverad.


Fridens.


Av Ewa - 2 januari 2009 16:27

Dagen började med ett långt toalettbesök med magont och kräkning. Jag har mått små-illa några dagar utan att veta varför. Dagens kräkning gav ingen förklaring för mer än så blev det inte. Gud ske lov! Nu känns magen hyfsad igen och jag har kunnat äta någorlunda. I stället kommer huvudvärken. Samma sort som jag hade hela dagen igår. Blä!



-9 grader och det känns som det oxå! Brr! Pär och jag tog bilen till Granngården och köpte hö och foder till fyrbeningarna. Stödhandling på Konsum och hämtning av 2 paket (mediciner och Mumin-filmer).


Jag har läst en del idag och det blir nog mer ikväll. "Jane Eyre" och den genren är väldigt skön att läsa som avkoppling från moderna böcker. Vackert språk, vålds- och sexbefriat, härliga miljöskildringar och faktiskt småroliga! Jag kom på att jag faktiskt har "Svindlande höjder" oxå.


I morgon åker vi till "Husdjursmässan" och så hämtar vi hem Humlan. :-)


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards