Direktlänk till inlägg 28 november 2008

Tumme och tand

Av Ewa - 28 november 2008 14:18

Handkirurgen ringde som avtalat. Nästa vecka får jag ett brev med tid för operation och vad jag ska tänka på innan. Vi bestämde redan nu att jag ska sövas helt i stället för att bara bedöva armen för jag vill inte riskera att höra något av operationen.


Ett sätt att underlätta för mig själv, tycker jag, är att skjuta på tandläkarbesöket så länge det bara går. Jag ringde och fick tiden flyttad till mars nästa år. Dessutom blir det hos en annan tandläkare eftersom min vanliga kommer att vara barnledig. Jag gillar egentligen inte henne, så inga sura miner över det bytet.


Flytten av tandläkarbesöket innebär ett plötsligt plus i plånboken på ca 800 kr. Vad ska jag göra med dem pengarna?

1. Se till att de hamnar på matkontot.

2. Se till att de går till eventuella räkningar.

3. Köpa julklappar åt Pär och Elin och förhoppningsvis bli glad av det.

4. Hålla hårt och länge i dem.

5. Köpa någonting fullständigt onyttigt (inte ätbart) till mig själv i hopp om tröst och shopping-endorfiner.

6. Spara dem till det faktiska tandläkarbesöket i mars. (Gud vilken korkad idé!!)

7. Köpa SL-remsor för alltihop, så att jag har ett lager.

8. Resa så långt bort som jag kan komma; ingen returbiljett.


Svärmor ringde och bjöd in oss 3 i morgon eftermiddag. Hon är bekymrad över allt det här med Elin och hur hon mår. Jag tänker inte följa med för jag har blivit omvänt sällskapssjuk. Nästan fobisk. Jag har sagt till Pär att jag inte följer med på eventuellt julfirande heller och jag säger det redan nu, så behöver vi inte tjafsa om det som vi gjorde förra året. Han minns inte att vi tjafsade. Läs mitt inlägg som jag skrev på julafton förra året strax innan vi åkte till svärföräldrarna. Vi tjafsade.


Fridens.




 
 
Kroken

Kroken

28 november 2008 18:06

Jag skulle oxå välja att vara nedsövd..hu att höra hur dom gräver i en *ryser*

800:- ha dom i plånboken ett tag och njut över att dom finns där... iaf ett tag.
Sedan köper du en julklapp till dig själv.

http://kaptenkrok.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards