Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Världens bästa skor

Av Ewa - 13 november 2008 16:15

Detta inlägg är information om och reklam för MBT-skor.


Jag fick ett litet häfte med information och skötselråd med skorna som jag köpte i tisdags. Här kommer lite ur häftet.


MBT STÅR FÖR....


....Masai: det östafrikanska folk som var inspirationskällan åt Karl Müller.

....Barefoot: att använda fysiologiska skor påminner om känslan av att gå barfota på mjuk mossa eller i sand.

....Technology: den unika tekniken i MBT-sulan har utvecklats kontinuerligt under de senaste tio åren och är uppbyggd kring sulans viktigaste del "Masai Sensor".


"Vanliga" skor är byggda för att stödja och styra foten. Detta gör att kroppen stabiliseras - men på ett för kroppen onaturligt sätt. MBT-sulans speciella konstruktion ger användaren en känsla av att gå på ett naturligt, mjukt och lätt instabilt underlag. Instabiliteten stimulerar försummade muskler att börja arbeta och att arbeta på rätt sätt - det sätt som som de av naturen är skapade för.


Den naturliga instabiliteten i MBT gör att kroppen håller sig aktiv hela tiden genom att den måste söka jämvikt och balansera sig själv. Detta gör att venpumpen stimuleras, blodcirkulationen ökar och statisk belastning minskar.


Slut på reklaminlägget!


Dagens promenad var den första riktiga med de nya vinter-MBT. De är "ny-hårda" och lite svåra att snöra till lagom hårt, men de mjuknar snart.


Fridens.

 
 
Sanna

Sanna

13 november 2008 16:43

Låter som du verkligen fått tag på sköna skor. Det är ju viktigt att man slappnar av när man promenerar och inte spänner sig. Rätt skor är viktigt. Hoppas du får många fina och härliga promenader nu. Ha en trevlig Torsdag nu också!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

14 november 2008 00:29

När fötterna och inte ögonen och plånboken får bestämma över vilka skor som ska inhandlas. Så brukar det vara mycket behagligt att promenera. Själv så brukar jag aldrig titta på prislappen och är skorna rent av fula, så tröstar jag mig med att jag bor i skogen och enbart träffar på andra lantisar som förmodligen är arbetsklädda. Det negativa i att handla skor på mitt sätt uppdagas då vi kommer till kassan. Som du själv har märkt så kan ett par promenadskor vara dyra, lite för dyra.
Hoppas du ska få mycket glädje av dina nya skor.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards