Direktlänk till inlägg 11 november 2008

En dyr tripp

Av Ewa - 11 november 2008 15:32

Pär hittade ett konto som han kunde plundra på pengar, så idag for jag iväg till Aktiv Ortopedteknik Rehband Center på Östermalm. Det tog ingen tid alls. Jag såg ett par kängor och provade ett par i min storlek och efter att ha konstaterat att de är gudomligt sköna jämfört med alla andra vanliga skor, så sved det till en kort stund när jag betalade 2800 kr. Ouch! Det är skon på bilden. Modellen heter Samba Oliv (de är mer lejongula än olivfärgade. Olivgula?). I morgon ska jag inviga dem! :-)


Pär är på kurs i eftermiddag inne i Stockholm och efteråt är han inbjuden på middag hos sina föräldrar. Elin har varit hemma idag. Det blev för tungt i morse och tårarna kom. En tanke slog mig: om en vuxen börjar dagen med att gråta av hopplöshet och sedan sover en stor del av dagen, ja, då blir den personen sjukskriven. Vad finns det för alternativ för en 15-åring?


Jag är ordningssam, på gränsen till pedant, men jag har definitivt inte något behov av att ha kontroll över allt och alla. När allt rasar omkring mig, så reagerar jag inte genom att vilja ta kontroll över det jag KAN kontrollera t.ex maten. "Jaha, ja, allt omkring mig är kaos, men jag kan åtminstone hålla koll på vad jag äter!" I stället reagerar jag tvärtom: eftersom allt är kaos, så ORKAR jag inte bry mig om vad jag äter! Så är läget just nu. Jag tror fortfarande att LKHF-kosten är den rätta för mig, men även om den är mindre tillkrånglad är t.ex Viktväktarnas kost, så kräver den engagemang, koncentration och vilja och jag har inget av det i nuläget. Därför lägger jag LKHF-kosten på hyllan ett tag (nej, nej, Pär - jag kommer inte att flippa ur och äta mig upp till 150 kg. Tagga ner!). Nu tänker jag fokusera mig på träningen och på att få Elins vardag att fungera. Maten kommer, än en gång, i andra hand om ens det. Nu ska jag försöka sätta ihop en vettig och god matsedel för kommande vecka.


Fridens.



 
 
Hannah

Hannah

11 november 2008 15:57

Barn kan också bli sjukskrivna! Har varit med om ett par händelser då barn blivit sjukskrivna.
Ge Elin en styrkekram från mig.
Kraaaaaaam

http://hannah-hjortsberg.bloggagratis.se

 
malin

malin

11 november 2008 18:29

Visst måste väl barn kunna bli sjukskrivna.
Jag har tänkt på det ibland när vi har haft det som jobbigast här hemma.
Hur mycket ska ett barn orka?

http://pillris.blogg.se

 
Snurrtant

Snurrtant

11 november 2008 18:33

Japp, har en vännina vars dotter är sjukskriven... Det går.
Sen ska man väl ha i åtanke att endast en sjukskrivning brukar inte hjälpa i sig, det krävs ju någon form av behandling för att återgå till det "normala" igen... jag tänkte om det handlar om ångest eller depression.
Det går inte över av sig själv liksom.
Medicin?
Samtal?
KBT?
Hoppas det ordnar sig :)

Kram

http://www.sussiesnurrtant.bloggagratis.se

 
margus

margus

11 november 2008 18:47

Oooh, sköna skor! Smakar det så kostar det. Eländes elände. Ser ut som mina vinter-MBT, men det blev inga MBT denna gång...eh?
Vad är skillnaden?, undrar Nicke Nyfiken.

http://margus.bloggagratis.se

 
Jag själv

Jag själv

11 november 2008 22:15

Margus: det blev MBT.

http://fundringar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards