Direktlänk till inlägg 4 november 2008

Mer MBT

Av Ewa - 4 november 2008 17:40

Elin och jag promenerade en dryg timme i det dimmiga och råa, men ändå sköna novembervädret. Jag hade mina vinterkängor och i sista backen hem, så sa jag högt: "Jag vill ha MBT vinterskor!!". Jag var trött i fötterna och hade ont i knäna. Det är helt otroligt att det kan vara sådan skillnad på skor och skor! Faktum är att MBT vinterskor känns NÖDVÄNDIGA och inte bara ett dyrt vill ha.


Om en stund ska Pär iväg på styrelsemöte. Bakom mig slamrar Elin med disken samtidigt som hon suckar, muttrar och säger fula ord. Vid just den här kvällens middag hade vi en diskussion om för och emot att skaffa en diskmaskin. Gissa vem som var för? Vi är två mot en och det är dessutom vi två som håller i pengarna. Ännu en pryl som låter, drar el, ska rengöras, tar plats (i vårt fall skulle ett helt skåputrymme försvinna och var ska vi ha DEM prylarna?) och förr eller senare repareras. Nixpix, Elin, det blir ingen diskmaskin!


Nu läser jag "Nattvakt" av Kit Whitfield där vår värld befolkas av 99,6% lykanter dvs varulvar och där barbackorna dvs vanliga människor är i ruskig minoritet och behandlas därefter. Jag gillar när man vänder på vedertagna förhållanden!


Fridens.

 
 
Annie

Annie

4 november 2008 19:58

Den där "Läsa Läsa Läsa, Bok Bok"-bilden är helt underbar :-)

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Jag själv

Jag själv

4 november 2008 20:10

Annie: det står "Tjock bok", men det är svårt att se när benen + filt är i vägen.

http://fundringar

 
Elin

Elin

4 november 2008 20:17

Jag kommer aldrig att ge upp kampen om en underbar brummande diskmaskin.. ^^

http://www.skissat.blogg.se

 
margus

margus

6 november 2008 23:26

Stå på dig mot diskmaskin!
Vi har en inbyggd bänkdito, och den HAR krånglat en del. Var borta i en månad för reparation. Hade inget emot att diska för hand, men värre för Husbonden.
Roligt att du gör sån reklam för MBT. De är bra att fler borde ha tillgång till dem.

http://margus.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

7 november 2008 22:28

Säg JA till diskmaskin.. Jag själv var emot det från början. (jag lagar mat och mannen har hand om disken)Men jag måste erkänna att diskmaskinen underlättar betydligt. Och ett skåp mindre i köket betyder att du kan slänga bort de prylarna du inte använder.
Vi har haft vår diskmaskin i 12 år. Den har krånglat en gång med en knapp som behövde rengöras.
Tänk så skönt att slippa disk på diskbänk och i diskhon.
Ha det gott

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards