Alla inlägg den 23 september 2008

Av Ewa - 23 september 2008 08:06

För ett par veckor sedan blev hela familjen engagerad i att få Elin över Den Stora Tröskeln efter en veckas förkylning. Som jag skrev igår, så är ingen av oss helt frisk ännu och i torsdags och fredags var Elin hemma igen med samma förkylning. Igår var det friluftsdag med svampplockning. ???? Vi tyckte att det var rimligt att hon var hemma då med. Jag har precis förlorat striden om att få iväg henne till skolan idag.

"Det som vi ska göra på lektionerna idag kan jag lika gärna göra hemma." sa Elin. "Så är det inte i morgon."

Nähä.

Jag känner mig helt uppgiven.

Jag varken vill eller tycker att jag kan ta henne i armen och dra henne till skolan. Det finns ingen vinnare i den situationen. Hon är ju ändå 15 år och det handlar inte längre om att hon precis har lärt sig säga "Vill inte!".

Jag ORKAR INTE sitta på sängkanten och dra ur henne vad som är fel.

Jag ORKAR INTE försöka förklara att jag, till viss del, känner igen mig i sättet hon mår dåligt på.

Jag ORKAR INTE föreslå alternativa lösningar som kurator, avslappningsövningar, promenader mm.

Jag ORKAR INTE försöka få henne dit jag vet att hon måste med belöningar.

Jag ORKAR INTE ens bli ordentligt arg.

Jag känner bara en enorm hopplöshet och maktlöshet.

På lördag har Scania hyrt Gröna Lund och vi skulle ha åkt dit med Elins åktokiga kusin som fjärde man, men i brist på andra verktyg, så har jag meddelat att det nu inte blir av. Pär är införstådd med det hela och han och jag tycker inte att det är någon förlust; vi vill ändå inte åka dit egentligen.

HATA, HATA, HATA!!!!

I morgon ska Pär gå upp med Elin och köra henne till skolan. Jag lyckas ju inte med det.


Fy f-n för allt!!!

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards