Alla inlägg den 10 september 2008

Av Ewa - 10 september 2008 20:37

Åsa, som har Klackebos blog har nominerat mig till samma utmärkelse som jag fick av Lena härom dagen. Malligheten ökar!


Fridens.

Av Ewa - 10 september 2008 15:26

Jösses! Här har det inte gått i många knop ska jag säga.

Idag steg jag upp strax efter 7 för att hålla Elin sällskap och se till att hon inte somnade om i nå't hörn och kom för sent. För att hålla mig själv vaken blev det gris-release, undanplockning av disk och så gjorde jag en ny sats coleslaw. Efter frukosten regnade promenaden inne, så jag låg i soffan och läste och sedan somnade jag. Jag drömde om ett myller av våra marsvin och okända kaniner som Elin antingen släppte ut ur buren eller så gnagde de sig ut alldeles själva. Irritation och lätt panik uppstod. I drömmen, alltså.


Nåna är förkyld och har varit det sedan i söndags kväll. Hon rosslar. Det är inte första gången, men det som gör att det är annorlunda den här gången är just att hon är inne på sitt tredje dygn med något som vanligen gör över under natten. Jag bokade tid hos veterinären till i morgon. Hon mår bra i övrigt; möjligen är hon lite grinig - fullt förståeligt -  och biter ifrån mer än vanligt mot de andra grisarna. Jag känner ingen oro för så länge ett marsvin är intresserad av hö och annat ätbart, så är det egentligen ingen fara på taket. Dessutom vägrar jag att tro att det ska bli mer elände på marsvinsfronten, så det så!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards