Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Ewa - 29 augusti 2008 15:41

Jag är medveten om att:

* humöret går nedåt pga långdragen förkylning.

* humöret går nedåt pga den snyting jag fick i och med att jag mår så mycket sämre idag jämfört med igår inklusive promenaden.

* det är för tidigt att göra en definitiv LKHF-utvärdering efter endast 6 veckor.


Jag har egentligen inte gått ned i vikt sedan LKHF-starten. Det har gått ned och det har gått upp, men eftersom jag inte vill bosätta mig på vågen (trångt och tråkigt), så är det liiiiiite av en chansning att påstå att förändringen är plusminusnoll totalt. Just idag känns det som om inte det här HELLER fungerar för att jag ska gå ned i vikt. I övrigt har jag inga anmärkningar eller klagomål på kosten, men jag går inte ned i vikt. Trots allt fett som jag har ätit de här veckorna, så har jag heller inte ökat i vikt och det tröstar jag mig med.


Jag är så in i h-e trött på min dysfunktionella kropp och alla dessa mediciner som jag behöver för att fungera!!


Det är ingen idé att sätta upp delmål med belöningar för allt står ändå stilla! Om jag inte hade köpt armbandsklockan i ren trots, så hade jag aldrig fått den för de 2 kg som jag skulle gå ned för att få den sitter som berget. Ja, jag VET att jag kan mäta mig i stället för att nöta på vågen.


På den tiden jag åt enligt VV och tröstlösheten ramlade över mig, så kunde jag ge efter och vräka i mig choklad, kakor och chips. Nu när tröstlösheten har ramlat över mig, så vet jag inte HUR jag ska trösta mig själv för allt det där suget är ju borta! Ironiskt värre. :-P


Jag har läst mig till att jag kan minska på alternativt ta bort mejeri-produkterna för att få igång viktminskningen, men om jag gör det, så blir det verkligen INGENTING kvar att äta. Jag väntar med det.


PSH.


Fridens.


PSH är en privat förkortning för "piss, skit och helvete". 


Av Ewa - 29 augusti 2008 10:38

Familjen består av mamma, pappa, barn.

Alla är hemma.

Alla har förkylningsdäbbda röster.

Alla hostar.

Alla nyser och snorar.

Alla känner sig hängiga.

En ligger redan i sin säng.

En annan är på väg till sin säng.

En tredje - jag - ska plocka undan i köket och sedan inta horisontalläge i soffan.

"Här var'e livat, här var'e glatt..."

Not.

Snarare smått löjligt.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards