Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av Ewa - 28 augusti 2008 16:03

Om jag inte minns helt fel, så fick Björn/Benny inspirationen till "Lay all your love on me" från en psalm. Därav den något kyrkoaktiga körsången.

Jag köpte en CD-box med "ABBA - The complete studio recordings". Deras 8 LP inklusive B-sidorna av singlarna + en med extra-material. Varje CD har har originalomslaget (förminskat förstås) och själva CD:n ser ut som en vinyl-skiva. Det är en typisk samlargrej när man, som jag, redan har det mesta och det är Kraftig Nördvarning! MEN jag gillar ABBA. Jag har alltid gjort det och den tidsperiod när det var skämmigt att gilla dem gick mig helt förbi. De hade ETT fel och det var deras videor. Där kan man snacka om skämmigt! Pinsamt dåliga!

Av Ewa - 28 augusti 2008 15:41

.....min blog har varit så tråkig de senaste dagarna. Förutom en däbbd skalle, så har ju hjärnan knappt fått något nytt syre alls när jag bara har suttit eller legat ned! Duh! Jag kom nämligen iväg på en timslång promenad idag och efter ungefär en kvart, så vaknade hjärnan och signalerade en hel del idéer till blog-inlägg. Inspiration är alltså ett annat ord för syretillförsel.

En gång till: inspiration är alltså ett annat ord för syretillförsel.

Jag tar gärna emot penga-delen av Nobel-priset, men jag tänker inte vara med i TV! *rodnar klädsamt men malligt*


Ni som läser min blog regelbundet och som är hyfsat intresserade av mig och mitt liv skulle kunna hjälpa mig nu bara för att jag själv är så lat (jag orkar inte gå igenom gamla inlägg.....). När jag var ute och gick idag, så slog det mig att sedan jag började använda MBT-skorna, så har jag inte haft ont i knäna en enda gång; jag har inte behövt avstå från promenad pga värk en enda gång. Stämmer det? Det handlar visserligen inte om någon lång period, men tänk om det är så att skorna har haft så stor effekt på så kort tid?? Däremot har jag fått skavsår på höger häl. >:-(


Elin är hemma idag. Vi var lite för optimistiska. Pär kom hem före 15 pga att han nu är hängig. Laget runt. Jag hoppas att förkylningen nöjer sig med att gå ett enda varv i vår familj. :-P 


Idag kom försäkringsbrevet från Agria angående Ellen, så nu är hon OFFICIELLT  en i flocken. Oouuiii!!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards