Alla inlägg den 17 augusti 2008

Av Ewa - 17 augusti 2008 16:23

Inga problem med hälsan idag. Vi har städat och det blev så rent och fint. Jag är oxå ren och fin efter en dusch med hårtvätt, men själva håret gör mig gråtfärdig. Det är för långt och alldeles omöjligt att få till. Rosie - hjälp mig!!! På onsdag ska jag klippa av det. Oj,oj,oj, vad hon ska få klippa....


+14 och regn & rusk. Det är ett bra städväder för att det kommer in frisk och SVAL luft när fönsterna är öppna och mattorna känns lite fräschare efter att ha legat ute i några timmar.


I nuläget är alla 6 små grisar ute tillsammans, men Pär och jag sitter här i köket för att se till att det inte blir allt för hårda tag. Ellen är så liten och golvytorna måste verka enorma för henne. När jag satte ned henne, så stod hon kvar medan jag klappade henne lite till, men sedan smög hon iväg för att se sig omkring. Hon äter ordentligt och jag har sett att hon till och med vågar lägga sig ned och vila och inte behöver vara på helspänn hela tiden. Mitt dåliga samvete har dämpats och jag börjar tro att det blir bra det här med. Ester, som har bott här i hela 4 veckor nu går omkring som om hon alltid har bott här. Det känns bra!


Fridens.

Av Ewa - 17 augusti 2008 16:13

Det börjar gå av sig själv nu och jag är fortfarande förundrad över att suget är borta och då menar jag det Grundläggande Suget som alltid har kommit efter en fettsnål måltid eller sent på kvällen. Jag blir fortfarande sugen på, framför allt, choklad och om jag har choklad hemma, så tillgodoser jag det suget. Det känns inte som vare sig avsteg eller övertramp och det är GOTT. LKHF känns mer rätt än någonting annat jag har provat på!


I morgon är det vägning igen.

Pär har fortfarande inte läst LKHF-boken, men han har heller inte kommit med några tvivlande eller spydiga kommentarer.


Fridens.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards