Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Ewa - 13 augusti 2008 16:19

Jag tog en sovmorgon och blev kvar bland täcken och kuddar till klockan 10. Grisarna släpptes ut efter puss och snus i nackarna. Sedan kom jag ihåg att DVD:n skulle programmeras och efter det blev jag sittande framför OS-sändningen. De visade fäktning och jag kan inte påminna mig att det var en OS-gren tidigare. Har jag fel (jag är ju faktiskt inte så intresserad...)? Det var 19-åriga Emma Samuelsson som hade kommit hela vägen till kvarts-final i sitt livs första OS - gör om det om ni kan!! - , men blev utslagen. Imponerande! De visade cykel oxå och jag blev vittne till hur Gustav Larsson blev snuvad på guldmedaljen med en ynklig halv minut. På DN:s hemsida finns en bild där han ligger utslagen på vägen och rubriken lyder: "Ingen förstår mitt lidande.". Stackars Gustav! NOT!! Anledningen till att ingen förstår honom är väl för att hans lidande är så maximalt ytligt! Det handlar om besvikelse efter att inte ha nått så långt som han hoppades på och jobbade för. Det händer varenda människa en eller flera gånger. Res dig upp och sluta snörvla! Ynkedom!


Jag kände av en vag huvudvärk redan när jag vaknade och hoppades väl att den skulle släppa av sig själv, men efter tre timmar tog jag 2 Panodil och åt lunch. Det är inte ofta som jag egentligen har huvudvärk, men det jämnar ju ut sig med tanke på allt annat tjafs och krångel med kroppen. Eftersom jag kom igång sent idag, så har jag inte tränat, men jag har städat buren. I vanlig ordning fick jag lyfta ut Tösen och Nåna. Nåna verkade aldrig bli färdig med sitt hö-tuggande och malde på medan hon lyftes ut. Jag lade en liten hötuss hos henne och hon fortsatte att äta medan jag gjorde rent. När jag lade in nytt spån, så visste hon att jag snart var färdig och DÅ slutade hon att tugga. ;-)


Pär har lämnat in bilen hos bildoktorn för att få ordning på AC:n, men har inte fått besked om när den kan hämtas igen. Han får åka kommunalt från arbetet - det händer någon gång varje år - och just den här gången har det visst inte fungerat så bra.... Välkommen till verkligheten, Pelle-pojken!


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards