Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Ewa - 12 augusti 2008 15:57

Elin och jag var en sväng till Stockholm. Vi har fått in en rutin på det där och åker hemifrån tidigt, så att vi är inne i sta'n när affärerna öppnar. Idag var vi så effektiva (som Elin uttryckte det) att vi var tillbaka på Centralen för att åka hem efter bara 1 timme och 45 minuter! Elin köpte en hel del nya kläder och lite smink medan jag endast köpte nödvändigt småplock. Det var skönt att komma hem till gulle-grisarna och fläka upp fönsterna på vid gavel för att få fart på luften.


Vi var in på Hemköp som ligger på Åhléns bottenvåning i huvudsak för att köpa en drickyoughurt + banan. På väg till kylrummet passerade vi ett godisställ med lyxpraliner, typ Anthon Berg i mini-format och i lösvikt. Det är klart att det var dyrt, 170 kr/kg eller nå't liknande, men jag vägrade att gå utan några stycken i en påse. Anthon Bergs marsipanbröd i rosa stanniol-papper och Anthon Bergs runda kakor fyllda med marsipan och nougat. Jag har sällan vare sig förmåga eller lust att stå emot den sortens choklad!


Jag hade mina vanliga gå-skor på mig, men jag slapp undan med lätt värk i höfterna. MBT-skorna känns klumpiga för den sortens utflykter.


Det var allt för idag.

Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards