Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Ewa - 10 augusti 2008 16:00

Hur ska vi göra för att lyckas spela in ljuden från marsvinens diskussioner utan att behöva rigga upp en permanent anläggning? Sedan Lotta och Nåna kom hem, så har det varit livat värre och Pär försöker hitta inspelnings-funktionen på sin mobil. Han knappar och knåpar medan pip och kurr hörs från golvet. Så fort han sätter igång att spela in, så sluter de sig som musslor! Jag kan nästan se hur de sitter med läpparna ihopknipna. "Kom igen, tjejer, vem vill leka tysta leken?" Nästa gång som deras diskussioner blir störande, så ska jag, med hög stämma, säga "Jaha, Pär, ska vi spela in grisarna då?". Det lär ju få tyst på dem.... Vår ekorre, Kurre, fungerar på samma sätt. Han var här i morse och var ut på en av grenarna som nästan når fram till fönstret, så vi kunde tydligt se att han mår prima med glans i pälsen, rund mage och pigga ögon. Så fort Pär får fram kameran, så sitter han inne i lövverket och räcker lång nos åt oss. Det är tur för dem att de är så söta!


Pär har försökt komma underfund med vad som är fel på en av hans datorer på övervåningen som helt utan anledning bara har lagt av. Hans irritation har vuxit sig starkare och starkare ända tills Elin och jag nog tyckte att det var bäst att hålla oss undan. Han tog en löprunda för att skaka av sig ilskan och få nytt syre till hjärnan och nu verkar han lugn igen. När HAN säger att han inte vet vad som är fel eller vad han kan göra åt den sortens problem, ja, DÅ är det allvarligt! Min egen data-nörd. Puss!


Annars har det rått söndags-frid och jag kom inte ur pyjamasen förrän det var dax att duscha framåt 15-tiden. Ingen promenad idag och det blir faktiskt inget SATS i morgon pga selektivt kom-ihåg. Igår tittade jag i min almanacka för att se vilket datum jag ska träffa överläkaren igen och till min oerhört stora förvåning och Elins ännu större fasa, så såg jag att Elin ska till tandläkaren i morgon! Hoppsan. Det är endast kontroll, men hon vill inte gå själv och Pär arbetar första dagen, så jag följer med och kommer alltså inte iväg till gymmet.


Pippi Långstrump uppfann ett väldigt användbart ord: spunk. Pärs mobil har fått spunk och uppför sig märkligt. Den tidigare nämnda datorn har fått den rejäla formen av spunk. Mitt HÅR har fått spunk och vill inte samarbeta för fem öre! Jag ska till Rosie om 1,5 vecka, men det kunde lika gärna vara 1,5 MÅNAD! Jag är frestad att ta Pärs klipp-maskin och bara raka av allt. Oooo, lockande! Det växer ju ut igen och det finns kepsar. ;-)


Jag tänker inte läsa ut "Brännmärkt". Koncentrationen försvann i och med att jag fick hem flera nya, olästa och mer intressanta böcker som ligger och väntar. Jag byter till "När jag hör din röst" av Stephenie Meyer som är en fristående fortsättning på "Om jag kunde drömma" som jag tyckte mycket om.


Fridens.

Av Ewa - 10 augusti 2008 15:45

Det är den här veckan som jag verkligen har hållit mig borta från kolhydrater och blivit kompis med fettet. Vikten har gått både upp och ned och från och med i morgon börjar jag med vecko-vägning igen.


Pär är fortsatt skeptisk och med tanke på alla duster och diskussioner som vi har haft angående min vikt, så känner jag mig inte längre avslappnad nu när han är hemma igen. Det handlar inte om någon stor spänning i stil med att smyga och tassa runt på tå, men det är inte avslappnat. Ja, jag vet att det är mitt problem. :-P


"Hur rund kommer JAG att bli då när jag äter både fett och kolhydrater?" frågade han. Jag hade inget svar, men hans avundsvärda konstitution gör nog att han inte blir så mycket rundare än vad han är nu. ;-)


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards