Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Ewa - 8 augusti 2008 22:22

.....så kan jag meddela att jag har friskat upp min profil.


Fridens.

Av Ewa - 8 augusti 2008 16:41

Jag tränade inget igår.

Idag åkte jag aldrig till SATS (jag kom aldrig igång ordentligt i morse efter att ha sovit dåligt).

Vid halv 16 blev jag rastlös och ville ut, så jag tog på mina vanliga gå-skor och högg tag i de nya stavarna som jag - skam till sägandes - inte hade använt förrän idag och jag köpte dem för tre månader sedan. Det bidde 45 minuter stavgång och nu vet jag att det var ett dåligt köp. I nuläget har jag 3 par stavar. Par 1 är av teleskopmodell och flitigt använt, men ändknopparna är slitna (de kan bytas) och den ena staven har en benägenhet att säcka ihop litet i taget medan jag går. Par 2 köpte jag för 2 år (?) sedan och de var dyra med ergonomiska handtag och inte av teleskop-modell, men de fungerar bäst i sådan väderlek som kräver handskar eftersom remmen till handtaget ger mig skavsår. Par 3, som jag invigde idag köpte jag i våras till rea-pris. Metallic-röda (de matchar faktiskt vår brödrost, vattenkokare och kaffebryggare!) av teleskop-modell, men jag tycker inte om dem. De kändes tunga och stumma, de skramlar och det är ingen svikt i ändknopparna. Promenaden blev halvdan just för att jag irriterade mig på stavarna. De skulle kunna få stå i ett hörn i köket och bara matcha hushålls-apparaterna. Jag går tillbaka till par numro 2 fortsättningsvis.


5 minuter innan jag var hemma började det regna. igen.


Fridens.

Av Ewa - 8 augusti 2008 12:24

Vilket skumt väder!

I natt regnade det så in i h-vete, så pass att sömnen blev störd. Nu är det uppehåll, men det är så igenmulet att det nästan är mörkt. Jag tycker det är mysigt! :-) Jag undrar hur svärföräldrar & co har det i Grövelsjön? De hyr visserligen stuga, men hela vistelsen går ju ut på att vara utomhus.


Pär och Elin planerar att åka från Byxelkrok vid 14-tiden och är väl hemma framåt 21. Pär börjar arbeta på måndag medan Elin har en vecka kvar. Jag vet att hon inte direkt längtar till skolstarten och det gör faktiskt inte jag heller, men det är bara för att jag är orolig över att det ska bli samma sorts kamp som i våras.


Det är bortåt en vecka sedan jag skrev något om Ester Lilltroll, så då gör jag det nu. Det går bra för henne. Hon är pyttig, men hon är tuff och envis. Nu när hon har varit ensam med Tösabiten och Lillan, så har hon haft det ganska lugnt. Tösen puffar undan henne ibland enligt mottot "Störst är först.". Lillan har fått tillbaka sin retsamma läggning igen och förföljer och jagar. Ester piper upprört, men det är väldigt sällan som hon låter sig jagas ut ur buren. "Jag bor OXÅ här!" säger hon och stampar med sina små tassar. När jag städade buren i onsdags och alla 3 var utkörda, så tyckte Ester att det var en höjdare och for runt som ett pop-corn. Hon är ju så liten och lätt att hela kroppen lyfter från golvet! Hon är inte lika skrajsen för mig längre utan springer undan bara 9 gånger av 10. Små framsteg. Jag vet att jag tjatar, men hon är ju så sockersöt!! Om man tittar noga på pälsen på hennes nacke, så är den tillplattad jämfört med den övriga och det är för att jag kan snusa och pussa på henne hur länge som helst. ;-)


Nu är jag än en gång inne i en träd-ritar-period. Endast blyerts. Akvarellerna har semester på obestämd tid. Jag ritar träd och lyssnar på HP och jag sitter här i köket hos grisarna. Jag är nog mer sällskapssjuk än vad dem är. :-P

Fridens.


Av Ewa - 8 augusti 2008 08:47

+ 3 hg och det är kolhydramiddagen igår antar jag. Igår åt jag inte ordentligt utan var småhungrig större delen av dagen. Ökningen känns ok. Nu vet jag att det ger utslag på vågen, både upp och ned.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards