Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av Ewa - 6 augusti 2008 14:45

Efter endast 2,5 vecka med kosten är suget borta. Jag längtar inte efter kakor, chips, pommes frites, bakverk, glass eller ens choklad! Det är fantastiskt! Tänk så mycket tid och kraft det egentligen går åt när man inte är tillfreds utan känner sug efter Något. I söndags kväll åt jag en Dubbel-Nougat och lite chips. Nougaten var smaskens, men inte chipsen och de slängde jag. De senaste kvällarna har jag känt ett falskt sug som grundar sig i att jag inte är van vid att ha hela kvällar "lediga". "Lediga" så till vida att jag är mätt och utan sug efter något annat, men av gammal vana så tycker kroppen att jag ska knapra på något medan jag t.ex läser. Idag köpte jag Dubbel-Nougat igen för att testa om suget är falskt eller inte.


Fusket är inte det samma som med VV där allt gott och fett räknades som avsteg (såvida jag inte hade points kvar) och dåligt samvete och omedelbar viktökning - det kändes så i alla fall. Med LKHF-kosten har begreppet fusk försvunnit tycker jag. Om jag avviker, så slår det tillbaka med att jag fort blir hungrig igen eller känner mig däst efter en måltid. Viktnedgången kanske stannar av, men jag går inte UPP igen. Enda anledningen att avstå från choklad, utan att analysera alltför mycket, är sockret, men att det är för fett är inte längre ett argument att räkna med.


Fridens.

Av Ewa - 6 augusti 2008 12:13

80 minuters promenad och det var härligt mulet mesta tiden och bara +18. Nu går det att andas igen och att vara i rörelse utan att bli utpumpad. Jag är, än en gång, lite förvånad att det torkade upp efter ovädret, men med tanke på hur torrt det var, så kunde man (om man nu var ute i stormen) förmodligen höra ett högljutt "SLURRRP!" från skog och mark. Många träd är redan helt uttorkade och var förmodligen bortom all räddning, men rönnarna de är härligt gröna och nästan nedtyngda av rönnbär. Jag fick lära mig att om det är mycket rönnbär, så blir vintern sträng. Det är ju logiskt eftersom fåglarna då har bären att knapra på. De är många här i de södra delarna som har lärt sig tvärtom: många bär - mild vinter, men det är ju inte alls logiskt på samma sätt.



MBT-skorna är inga vanliga skor. Det kan jag lugnt säga. Jag kommer att ha de när jag tränar, men inte så mycket mer. Varje gång jag tar en promenad, så tar det kanske 10 minuter innan jag har kommit in i den rätta lunken. Sätt i hälen ordentligt och rulla fram på hela foten och gå med små steg. Det är steglängden som skiljer sig för mig för jag är en typisk sju-mila-klivare i vanliga fall och med vanliga skor. När jag har MBT-skorna och det plötsligt känns tungt att gå, så beror det oftast på att jag har tagit ut steglängden för mycket. :-P  De fungerar inte ihop med gångstavar av just den anledningen och det förstår jag. När jag får upp farten med stavarna, så far jag fram som en sju-mila-klivande älg. Förutom en träningsvärk i nyupptäckta små-muskler, så har jag även märkt att knäna skonas och jag har inte haft ont någon gång efter en MBT-tur.


Skon på bilden är precis den modell jag har.


Jag var in på Konsum och fyllde på med röd mjölk, grädde och bacon och när jag kom hem hade recept-boken levererats i brevlådan. Nu blir det kanske lättare att göra matsedel. :-)

 

Mysan tacklar av igen och den här gången blir det nog ingen mirakulös återhämtning. Pär och Elin kommer hem på fredag och vi får väl se om Mysan är med då eller inte. :-(


Fridens.




Av Ewa - 6 augusti 2008 12:13

Jag har förtydligat frågeställningen.

Av Ewa - 6 augusti 2008 12:07

Eftersom jag blev så irriterad mer än besviken över viktökningen i måndags, så har jag på pin kiv vägt mig både igår och i morse. Jag har gjort mig av med 5 hg dvs ett halvt kilo sedan i förrgår! Det börjar likna nå't!


Fridens.

Av Ewa - 6 augusti 2008 09:21

När jag gick igenom mina gamla inlägg i jakt på mina alster, så upptäckte jag något som jag inte alls har tänkt på förut. Varje gång som jag byter stjärntecken, så har jag nöjt mig med att byta presentationsbild, men när jag läste de gamla inläggen, så var det ju lejonet dvs det som är aktuellt just nu, som syntes överallt! Om någon är intresserad av hur just ditt stjärntecken ser ut i min personliga tolkning, så finns varje tecken numera representerat under den nya kategorin i varje enskilt inlägg med "Nytt stjärntecken" i rubriken.


Fridens. 

Av Ewa - 6 augusti 2008 08:26

"Copyright ewa".

Här finns alla mina egenhändigt gjorda alster.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards