Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Ewa - 4 augusti 2008 21:40

Nu är det så gott som storm här och regnet vräker ned sedan ett par timmar tillbaka. Det går inte ens att ha något fönster öppet och jag kan inte minnas när de var stängda senast! Snacka om att det var mysigt med te och "Borta med vinden" (jag hoppade lite och såg inte hela för den är ju ca 3,5 timme lång).


Fridens.

Av Ewa - 4 augusti 2008 12:36

Jag hade för mycket kläder på mig. Jag lät mig luras av att det bara var +15 och hotande, mörka moln. Klibbväder trots svala vindar. Blä! Träningen var ingen höjdare; den riktiga orken och lusten saknades och koncentrationen ska vi inte ens tala om.... Jag hoppade över cyklingen och när jag hade avslutat sista benövningen, så ville jag bara därifrån vilket gjorde att jag även hoppade över att stretcha. Det märks att semesterperioden lider mot sitt slut för det var mer folk idag och några kända nyllen var tillbaka.


Igår tog jag mina droppar som vanligt, men jag misstänker att jag tog fler än jag egentligen behövde vilket resulterade i att jag sov som en stock redan före 23 och att jag idag är trött och seg. Det blir nog bättre i morgon.


Hemtex är en affär som alltid verkar ha(r) rea. Ur&Penn är en annan affär. Idag hade de 50% på klockor - så passande! De har en egen matematik oxå för klockan som jag köpte kostade normalt 898 kr och 50% på det blir, hos Ur&Penn 400 kr. Inte mig emot! När jag betalade klockan, så såg hon att det var lika bra att byta batteri med en gång och DET uppskattade jag. Förra gången jag köpte en klocka där, sommaren 2006, så dog batteriet på självaste nyårsafton. Eftersom jag var och ÄR trött och smågrinig, så var jag beredd till strid om det visade sig att hon ville ha betalt för batteribytet. Inget så'nt. Tur för henne! Tänk om hon hade varit medveten om hur farligt hon levde just då.....


BOKKRIS!!

Jag har läst ut "Lyckans hjul" och den var verkligen inget speciellt. Jag har lite svårt att förstå alla lovord och hyllningar. Den var lättläst. Alltid något. Nästa bok blev "Midvinterblod" av Mons Kallentoft, men den tänker jag inte fortsätta med. Det KAN vara så att en deckare är fel för mig just nu, men mest beror det på att jag inte gillar berättarstilen. Det finns en bok kvar att läsa: "Brännmärkt" av Catharina Ingelman-Sundberg och den är egentligen ett impulsköp för att få ihop "3 svenska för 159 kr" hos Pocket Shop. När jag har bloggat färdigt ska jag göra en bokbeställning hos Bokus för de är snabbare.


SL:s sommartider är äntligen över och tågen går återigen fyra gånger i timmen!


Äggröra på 3 ägg och röd mjölk stekt i smör, bacon och 2 skivor Wasa Fiber Plus med mycket smör på är vad jag ska äta till lunch. Lägg till en kanna te oxå.


Fridens.

Av Ewa - 4 augusti 2008 08:06

Jag har gått upp 7 hg.

Dj-a skit!!

Något säger mig att det är musklerna i benen eftersom de fortfarande känns av efter MBT-promenaderna.

Idag blir det SATS och det där rackarns armbandsuret som jag skulle belöna mig med efter att ha blivit av med 2 kg ska i stället få trösta mig. Eller lugna mig eftersom jag är arg och irriterad.


Fridens.


PS. Jösses, vad jag har sovit i natt! Som en liten lycklig gris i rena lakan.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards