Alla inlägg under juli 2008

Av Ewa - 1 juli 2008 09:28

Frump fick in mig på ett villospår med länken till tigrarnas web-kamera på Kolmården. Jag gick vidare till Kolmårdens hemsida och läste om den nya tiger-anläggningen där man kan komma tigrarna "...pirrigt nära!". Det vill jag! Tigrar är magnifika! Och så delfinföreställningen.... Jag älskar delfiner!

I "Kolosseum" bland elefanter och noshörningar bor SURIKATERNA! Jag älskar surikater! De är söta och de är roliga och de är fräna. Det är dyrt att besöka Kolmården. För oss kostar det 240 kr/person. Det svider, men om pengarna går till att förbättra för djuren, så går det väl an. Det är några år sedan vi var där. Det är kanske dax igen eller vad säger du, Pelle-pojken?


Kolmården påstår att surikaterna har ett motto. Hm. Om detta är sant, så förstår jag varför jag älskar surikater.


"Respektera de äldre, lär de unga, samarbeta inom familjen, lek medan du kan, arbeta när du måste, vila däremellan, dela med dig av din kärlek, säg din mening och lämna dina avtryck."


Fridens.



BloggRegistret.se

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards