Direktlänk till inlägg 31 juli 2008

Mattips för idiot-varma dagar och även för svalare dagar

Av Ewa - 31 juli 2008 15:42

En sallad som jag har klurat fram på egen hand och som serveras upplagd på tallrik dvs portionsvis.


I botten lägger jag en blandning av ruccola- och isbergssallad.

Sedan tar jag 2-3 skivor parmaskinka och delar i munsbitsstora bitar och fördelar över salladen.

"Små-tomater" på kvist tycker jag är de godaste (jag tror de kallas för Romantica) och de delar jag i fyra delar och fördelar över sallad och skinka.

Tärnad Feta-ost i valfri mängd.

Svarta oliver, kärnfria av bekvämlighet som delas i halvor.

Honungsmelon i små bitar som smakkontrast till den salta skinkan och oliverna.

En dressing gjord av olivolja, äppelcidervinäger, salt och svartpeppar.


Det är mycket tuggande vilket ger en mättnadskänsla.


Bon appétit!


 
 
sara

sara

31 juli 2008 16:56

Vilket lyx! (:

http://sari.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

31 juli 2008 20:09

Låter jättegott!

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
pillris

pillris

31 juli 2008 23:25

Vad gott det låter!
Jag åt bacon till frukost i går och kanske kan jag också prova GI inspírerad kost, även om jag tor det blir tufft att dra ner på kolhydrater.
Ska lära mig lite mer om tänket först.
Saknar du inte fibrer?

http://pillris.blogg.se

 
margus

margus

1 augusti 2008 06:51

Melon i sallader är underbart!
Det blir mycket sallad och annat lättätet hos oss dessa pressande dagar. Vi har nog inte ätit en riktig middag på över en vecka nu. Det blir smörgås, sallad, kräm, nyponsoppa och vad man kan komma på.

http://margus.bloggagratis.se

 
frump

frump

1 augusti 2008 12:08

LÅter jättegott!
Jag sänder över de länkar jag har om latin, till dig när jag kommer hem igen.

Ha det gott, kram!

http://frump.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards