Alla inlägg den 28 juli 2008

Av Ewa - 28 juli 2008 16:23

Mysan tappade matlusten för att hon hade ont i magen.

Så enkelt var det.

Tror jag.

Hon ska få en special-pasta (med morotssmak!) i tub i tre dagar och CC litet till.

Nu hoppas jag extra mycket att hon blir helt frisk för på fredag åker Pär och Elin till Öland en gång till och jag vill INTE ha någon sjukling när jag är ensam djurskötare!


Fridens.

Av Ewa - 28 juli 2008 15:16

Jämfört med hur mycket stugsittande det har varit pga värmen, så har jag varit ute på äventyr idag. Pär och jag åkte till Granngården och köpte hö, kraftfoder och sopsäckar (marsvinen blev otroligt glada över nytt hö!).  Vi tittade in hos VAG för att höra vad de kan göra åt bilens AC som mest pustar ut varm luft och det finns det tillräckligt av utanför bilen.... Det visade sig att de tog 1800 kr i timmen bara för att felsöka!!! Aldrig i livet! Pär ringde runt har bokat in bilen hos en annan doktor som vill ha en knapp tusing för samma sak. Det här är vår första bil med AC och efter att ha haft den lyxen är det svårt att vara utan. Sedan veckohandlade vi på Coop i Södertälje vilket inte är vårt vanliga Coop och den är inte upplagd på samma sätt, så vi fick gå förtifjorton extra varv innan vi hade hittat allt på listan.  Lätt irritation uppstod. Tur i oturen att det var en KORT handlings-lista denna gång.


Just nu är Pär med Mysan hos veterinären. Mysan är inte alls lika illa däran som Maggan var, men det är som att hon inte har ork eller uthållighet att äta. I alla fall inte när hon är med de andra grisarna. Pär tar upp henne på bordet och stoppar i henne CC, vatten och hö och hon verkar kunna sitta där hur länge som helst och mumsa hö. ????? Det är ingen idé att spekulera om vad som kan felas henne utan jag skriver igen när de har kommit hem.


Veckans vägning visade plusminusnoll på hektot vilket jag tycker är positivt, men Pär tolkar som negativt. Jag drack mycket vanlig läsk och juice förra veckan pga värmen vilket inte är godkänt. Jag åt en hel del "Djungelvrål" oxå för sältan. Jag åt även många knäckemackor och Finn Crisp (lite kolhydrater) med mycket fet-margarin och Brie-ost, fet-youghurt, bacon, äggröra, mjölk till maten mm, men det har inte gett utslag på vågen. HA! Pär fortsätter att vara skeptisk. Fortsättning följer.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards