Alla inlägg den 23 juli 2008

Av Ewa - 23 juli 2008 16:36

Onsdag betyder burstädning. Den nedre buren innebar inga problem för det var välkända fyrbeningar där som känner igen proceduren. I övre buren bor ju Mysan och Ester Lilltroll och den sistnämnda känner inte igen mycket hos oss. Jag var ju tvungen att lyfta ut båda två när jag skulle städa och Elin fick sitta vakt på golvet för att hålla koll på hur tanterna uppförde sig. Döm om vår oerhört stora förvåning när det inte hände någonting! Ester strövade omkring och kollade vad det egentligen är för ställe hon har hamnat på. När Tösen närmade sig henne, så höll jag andan och var säker på att det skulle smälla. Inte då! Tösen nosade på henne och började sedan slicka Ester på örat. Ååååh, så rart! Ester slöt nästan ögonen av välbehag. Nu har hon varit ute med dem andra i närmare en timme utan något slagsmål. Jag blir alldeles varm i hjärtat. :-D



Fridens

Av Ewa - 23 juli 2008 16:13

LKHF-kosten. Jag är inne på fjärde dagen och det är en omställning. Inte på samma sätt som omställningen till VV. Visserligen är det mycket ätbart som så att säga försvinner, men jag upplever det ändå som att jag inte behöver tänka efter hela tiden och det jag "får" äta kan jag äta så mycket jag vill av. På det viset känns det naturligare och mindre kontrollerande. Jag känner av en lätt yrsel och matthet, men det gjorde jag med VV oxå. Magen är nog lite undrande till var fibrerna har tagit vägen eftersom jag har slutat äta fullkornsflingor och vanligt knäckebröd, men det finns lösningar; det är inget överhängande problem. Pär går fortfarande omkring och skakar tvivlande på huvudet eftersom han inte kan få ihop det att det är BRA att äta mer fett.


Att inleda en omställning av kosten med flera undantag är naturligtvis inte att rekommendera, men det gör jag i alla fall. Två undantag. Drickyoughurt eller smoothies är inte godkänt, men när jag är ute på äventyr, som igår när vi shoppade, så är en banan och en drickyoughurt perfekt som påfyllning av energi och det är ju det jag fyller på med efter styrketräningen oxå och det kommer jag att fortsätta med. Det andra undantaget är mitt eviga te-drickande som innefattar socker och mjölk och det är ju sockret som är den ständiga boven. Jag är övertygad om att varken drickyoughurten eller sockret kommer vara det som eventuellt stjälper alltihop.


Det fixar sig!


Fridens.

Av Ewa - 23 juli 2008 13:26

1. Tag ett tomt och rent glas.

2. Fyll på med ananasjuice (jag brukar ta drygt halva glaset).

3. Fyll sedan på med Sprite.

4. Lägg i isklumpar.

Myyyycket läskande!


Termometern visar +27 i skuggan. Lite för varmt för att jag ska trivas. Vi åkte allihop på en liten utflykt till Elgiganten, Plantagen och Konsum. Vi köpte en elgrill, en orkidé + hibiskus med klarröda blommor respektive diverse livsmedel. Inte mycket folk i farten precis. Alla ligger väl som utslagna surikater på badstränderna. Det blir ingen träning idag. Pär och Elin sprang i morse medan jag låg kvar i sängen och trynade. I morgon ska vi hälsa på hos tigrarna och surikaterna på Kolmården, så då lär det bli att gå, gå, gå.


Fridens.




Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards