Alla inlägg den 20 juli 2008

Av Ewa - 20 juli 2008 20:46

Det var väldigt kul att få träffa Annie och en bonus blev Tomas som var där för att fotografera diverse fyrbeningar. Pär och jag fick träffa legender som Lars (som blev pappa på äldre da'r), Cola (som gjorde en bra imitation av en havreboll), Bo Mull (vilket namn!) och Esters mamma och pappa. Hetsige Harald hamster som inte satt stilla många sekunder - vilken energi! Ett mysigt rum med marsvin, höprassel och kurrande från golv till tak. Tack, Annie - det var kul att träffas!


Lilla Ester tog jag till mitt hjärta direkt och höll i henne läääänge. Lilla skrutten.... Hon är så liten jämfört med våra klunsar.



Hon fick med sig lite hemvan kirskål. När vi kom hem var det svårt att hitta henne för hon hade krupit in under handduken och tyckte nog att allt var skit-läskigt.



Ester och Lotta verkade komma bra överens direkt, men om man som nykomling har med sig något ätbart, så minskar mobbing-risken.



Nåna gillar oxå kirskål.



Lillan hälsade försiktigt på Ester. Mysan likaså. De var dock väldigt avvaktande. Tösen gick aldrig ur buren. "Jag hinner nog träffa henne för hon blir väl kvar ett tag?" Fegis-Trion som bor på övervåningen. Trion blev en kvartett pga att Lotta inte lät Ester vara ifred en sekund utan fick flytta upp. Nu är Lotta sur, men Ester har det lugnt och skönt med fler-gångs-mormor Nåna. Varmt välkommen Ester, Lill-troll! :-D


Fotograf: Elin


Fridens.



Av Ewa - 20 juli 2008 13:19

Det känns inte som att jag har sovit bra inatt; jag hade nog svårt att somna. Tror jag.


Min första frukost enligt LKHF blev äggröra och bacon. Riktigt gott även om baconet var tok-salt. Det åt jag vid 9.30 och har inte förrän nu känt av någon hunger. Skönt! Pär och jag veckohandlade på Coop och det känns fortfarande som om vi har glömt något eftersom det blev så lite. Vi köpte inga flingor, inget mjukt bröd och endast bananer i fruktväg. Det blev mer av kött och grönsaker. Det känns bra.


+25 grader och vansinnigt blåsigt (den blåsigaste sommar som jag kan minnas!). Det blåser från alla håll samtidigt och DET är tufft för frisyren! Bra med kortklippt!


Efter middagen ska vi åka för att hämta hem vår nya familjemedlem, Happy Eazzter som kommer att få heta Ester i fortsättningen. Spännande och bilder kommer! :-D


Fridens.



Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards