Direktlänk till inlägg 19 juli 2008

Två trösklar och en äckelstund

Av Ewa - 19 juli 2008 18:31

Min första riktiga sovmorgon på flera veckor och jag sov till halv 10! Om jag hade kunnat ignorera behovet av ett toalettbesök, så vet jag inte om jag hade gått upp alls för det stod nämligen städning på dagens schema.... Jag har lyckats förstora upp en vanlig veckostädning till rena Herkules-uppgiften och jag funderade flera gånger på om det verkligen var nödvändigt att städa just idag. Det är ju bara 4 veckor sedan sist (då räknas inte den dammsugning som är nödvändig vid varje burstädning). "Vad ska du annars göra hela långa dagen?" frågade jag mig själv i en småspydig ton. "Sitta vid datorn och bli stel i nacken, eller?" Jag tog mig faktiskt äntligen över städ-tröskeln, med hjälp av Pelle-pojken och förutom känslan av välbehag efteråt, så var det skönt att göra något fysiskt. Jag hade MP3:n och sjöng högt och hellre än bra vilket Pär och Elin påpekade.


När dammsugaren var tillbaka i städskåpet, så vattnade jag blommorna och upptäckte att HOYAN BLOMMAR!! Det är möjligt att den uppfattade när jag hotade orkidéerna för några veckor sedan och tog åt sig fast den inte behövde. Vita blommor som doftar ljuvligt! Nu vet jag varifrån pustarna med väldoft kommer.


Jag hade farten uppe och passade på att stryka lite oxå. Pär lyckades förhandla sig till att jag strök 5 skjortor åt honom mot att han gick till Konsum och köpte glass och chips till ikväll. Nu sänktes farten något eftersom knäet började säga ifrån. Resten av kvällen ska jag sitta i soffan och jäsa med gott samvete. Elin och jag ska ha en äckel-stund och titta på "Saw 2" som jag spelade in igår.


Tröskel numro 2 var matsedeln för en dryg vecka. Nu när jag tänker gå över till LKHF, så behöver jag tänka om lite (då blir det genast problem!), men nu är även den tröskeln avklarad.


Vi tog fram transportburen inför morgondagen och det utbröt en viss oro i marsvinslägret. "Va? Vem är det nu som är sjuk? JAG vill inte åka till veterinären!!" Vi försökte att förklara att det kommer en ny liten gris i morgon, men de slutade lyssna när de fick klart för sig att buren inte var till någon av dem. Annie! Det går inte att förbereda dem! >:-(


Fridens!

 
 
Marianne

Marianne

19 juli 2008 20:36

Spännande med en ny liten kelgris. Hoppas den ska komma överens med de andra.
Städning är ett nödvändigt ont. Som man gärna hoppar över.
Ha en fortsatt skön helg.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

20 juli 2008 09:31

Visst är det härligt att ha nystädat och sätta sej i soffan och bara njuuuta.

Hihi. Marsvinen lär nog bli varse ;-)

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards